Delo

\ КЊИЖЕВНОСТ Богословски-историски елеменат у „Светлим сликама“ Драгутина Или^а (Наставак) 3. СТЕФАН. Ова приповетка — слика—, већином је измишљотина пишчева. Цело оио дуго причање (стр. 35—47.) о Никодиму и СтеФану и СтеФаново одводење из Мајариона(!) у Јеруса.шм простоје измишљотина. Оно иешто мало апостолског причања, што се надазп у сшцн, то је испрекрштано п иобркано. Пре свега и свега, кад се нигде у књнгама новога завета, не вели, одакле јс био св. СтеФан, није требао ни г. ПлиК рећн, да је он био из Мајариона, а то у толико нре није требао рећи, што он нпје ни знао где је Мајарион лезкао, а овамо упустио се у оиис пута из Јерусалима у њега и његов онис. Но опису г. Плнћеву, нз Јерусалима ншло се у Мајарион овим путем: „Кадсекрене човек из Јерусалима северозападном косом Калварске горе, са које се сплази на ирашни иут, шго пролази кроз градиће: Кмаус, Масљу н Амос, и дође се у Мајарион.“ (стр. 35). Калварску гору, Вук је пазвао Голготом, као шго се п у јеваиђељу наводи, а Латинн је зову Са1уапа. Г. Илнћ на стр. 37. 48. 56. 69. I. назвао је Калварску гору — Голгогом, а иа стр. 18. 28. 29. 33. 37. II. Калварском гором. Да ће неучени читаоцп иомислитн, да је иешто друго Калварска гора од Голготе, то је бар јасво. Кмаус п МлсФа леже сирам Јерусалима као н. ир. Митровица п Рума према Прпгу. Амоса места пли града у Палестинн, нпје ни бпло. Емаус 11) Па стр. 308. у нрошлој свесцн у 12. и 17. реду од доле у место Гаразиму, стоји Гаразину; у 10. у место Сановалат, стоји Санавалат; у 6. у место Слон, сгоји Елон-