Delo

Д Е Л 0 :>«»4 раснуштања ие може састатп има понова почети свој рад. Рок од годнне дана који номиње став други чл. 93. Устава јесте само тај крајњи рок, у ком се нма кретатп вршење свпју прерогатива Круниннх, које могу спречити вршење буџетског права Народнога Представншнтва. Пецрпљење тога рока од годнне дана може се, кад се ове одредбе уставне имају иред очима и кад се о свим њиховпм наређењпма води рачуна, претпоставити само за с-лучај кад Краљ буде нашао разлога да више пута узастопце распустн Народну Скупштину. Овде бп сад било на речи, да у везн с ннтањпма која смо до сада расправљали приступимо питању, какав карактер треба да има распуштање Народне Скупштине, којим потребама он<> треба да одговара п у којим се случајевима њему може прибегавати. Али исцрпно расправљање тога питања одвело би нас н сувише далеко те ћемо се огранпчити да овога пута истакнемо у кратко оно што је најглавпије п што је за нас у овом случају од највеће важностп. Као опште правило могло би се поставптп. да, док се буде радило у духу Устава, док се буде водило рачуна не само о поједпним уставним уредбама н о правима п прерогативама које се нз њпх дају извести, већ о целпнп уставној, о општој хармонији, која мора да се одржава између свију уставних наређења, свпју права и прерогатива као п свију дужностп утврђених уставом: Народна ће се Скупштина моћн распунггатп само пли кад има јакпх разлога веровању да она нпје више веран представник расположења народннх, нлп кад се на каквом крупном, начелном питању појави сукоб између н,е н владе или најзад кад у току .једне скушптпнске периоде искрсне непредвиђено какво капитално пнтање које дубоко засеца у државне интересе, те се осети потреба, да се народу даде прилика да обележи новим пзборима своје становпште према томе пптању. Што се нак тиче одлагања указом седница Народном Представништву, то је једна чнста пословна мера, коју могу изазвати разне парламентарне плн друге државне прилике. Једна <>д гакових потреба за одлагање Народна Представннштва може наступити иесумњиво п услед тога што је за време трајања сазива образована нова влада која осећа потребу, да се боље орпјентује у питањима која стоје на решењу пред парламентом те да односно н,их могне заузети своје становиште. Али свакојако п ако се не може начелно чнпптн замерка одлагању Народног