Delo

X Р 0 Н II К А 109 кућу имало је за посљедицу да се тај жељени апгажман оствари, мада се сваки паметан човек пнтао, зашто ангажовати певачицу кад се оперета укида? Управник се нашао у прилпчно незгодном положају, наравно својом кривицом. Његов предлог да се укине оперета, косио се са захтевом престонпчких листова да се г-ђа Десанка ангажује, али благодарећи малодушности његово.ј морао је учинити по вољи журналистици. Музичарима је сва ова комендија смешна изгледала. Свакн је питао, на што конференција кад се мимо њене одлуке ради? У томе је дошао конац сезоне, а нисмо познтивно знали, постоји лп оперета или не!? У почетку нове сезоне почело се зуцкати, да ће се опет давати оперета и већ су се отпочеле пробе држати, ако се не варам из Лутке, а за којом ће следовати Лепа Јелена, па и Маскота. Како су моји односи с управником позоришта охладнели били да би могао чути шта је у ствари, обратим се на Рају Павловића и добих овакав одговор: управник је мишљења да су горепоменуте оперете од нарочите музичке вредности и за то ће их давати и даље. Слегох раменима и одох кући с једним искуством више. Да ли је оправдан овај разлог? Ако се водило рачуна о ономе што се говорило на конференциији, онда о овоме не би могло бити речи. А ако је оперета убитачна за драму и српску музику, онда ма колика јој музнчка вредност била, она је штетна исто овако, као и пре годину дана, и да је било доследности, то никад не би могло наступитп. Причати о некој музичкој вредности у оперетама права је бесмислица. Има у свакој оперети две до три тачке које вреде, остало је музикално ђубре, а нарочито за нас Србе. Тај разлог управников потпуно је ништаван, нарочпто кад се зна како је његово музичко разумевање слабо н погрешно васпитано. Пма ту други јачи разлог који на овом месту пе могу износити. Од тих Луткиних проба није дуго време дошло до преставе, увек се нашла нека сметња која је принудпла управу да не изнесе ову оперету. Пажљиво сам пратио комаде с певањем у позоришту и писао сам стручпе критике које се нису допале управи а још мање певачима и капелнику. Певање је ишло све горе и горе из простог разлога што су соло певачи оронули и треба да престану певати; за тим је хор и оркестар у пнтересу штедње