Delo

X Р 0 Н II К А 259 да избуше једва четири метра поткопа, а опет и таквих дана, кад је напредак рада износно и 9 метара. Најбољи напредак је био једне недеље кад је за 7 дана издубљено поткопа на 63 метара дужине, дакле тачно по 9 метара дневно. На северној страни просечни напредак износн 5,52 метра дневно, ако се рачунају у радне дане и они дани, кад се ма због чега није радило. А кад се узму у рачун само дани кад се радило, онда би просечни напредак износио 5,92 м. дневно. Машине бушплице тера вода под притиском, коју машинска инсталација изван тунела тера чак до места где се ради. Већ смо поменули којн су разлози руководули друштво, да буши још један упоредан поткоп. Овај поткоп ће се доцннје проширити на потпун тунел за другп колосек. Ово је новина у грађењу тунела и она се показала врло корисна. Ово проширење извршиће се тек доцније, кад промет на тој прузп буде толики, да бруто приход изнесе око 50000 динара по километру годишње. Досад ће се само у средини тунела и другн поткоп проширити на извесну дужину, колико је потребно, да се у срединн тунела могу по потреби размимоићи два воза; како бн се омогућио што живљи саобраћај возова. Зато ће сем проширења бити потребне н две косе попречне галерије за спровођење скретница на улазу и излазу мимоилазнице. Попречни пресек тунела има јајаст облик. Висина му је 5У-2 метара а ширина 4,40 у висини шина, а највећа ширина износп 5 метара. Овај други помоћни подкоп, којн ће се доцнији нроширпти, за сад нма ширину 2,7 т. а виспну 2 т. Кад буду оба тунела извршена, њихове ће средине шина бити једна од друге 17 метара раздалеко. Од двеста на двеста метара оба су поткопа сад међусобом везана косим просецнма, туда се размпмоилазе сад возови што вуку алат н раскопану стену за време рада. Пзрадом ова два поткопа решено је,. као што рекосмо, оно тешко питање о проветравању радилишта. Кроз поткоп бр. 2 утерује се свеж ваздух, н он доспева кроз последњи попречан просек у радилиште. Да би то могло бити, зантивају се сви ранијп попречни просецн. Тако се ваздух с радилишта обрнутим правцем враћа кроз подкоп бр. 1. Друга је добра страна овог двоструког поткопа та, што два поткопа малог профнла лакше 17*