Delo

372 Л Е Л 0 одетупају од путпнчких вагопа главпе нруге: вепгнлација, грејања, осветлеље наведено је код ових вагона псто тако као код вагона главне ируге. А што се тиче потреса — све зависи од пруге, н кад је доњп строј добар разлика је у нотресима мало. Теретнн вагони овнх пруга могу да посе до 10.000 кгр. Пстппа онп су у томе случају четворо-оснн, но зато Јвпхова соиствена тежина нпје већа од 3,5 тоне, а то је резултат с којим можемо битп потнуно задовољнн. Круп је израдио вагоне такве конструкције да п на нругама од бо с. м. можемо да иревозимо најтеже градске топове. Кад сам већ изнео све рђаве стране овпх железнпца да изнесем н љихове добре стране. Као једна од најглавнијпх добрнх особнна јесте, што су ове железппце знатно јавтинпје од железнпце нормалног колосека. Но нри томе треба иматн на уму, да све то зависн од терена. Тамо, где је терен раваи разлнка је мала, док је она знатно велпка кад пмамо да нробијамо тунеле и да градимо мостове. Тако исто разлика је знатна, нарочито тада, када железница уског колосека може да нде долнном неке реке а железница нормалног колосека. због својпх великих полупречннх кривина, не може да иде долппом исте реке. Како ужи колосек дозвољава мањи полуиречник кривине, то се у прво време, када се сматрало да је што је шири колосек у толико нруга сигурнпја и способнија за јачи саобраћај, свака друга речна долина имала п свој нарочитн колосек. Даље једпа цењена особина овпх железница јесте та што се може да прилагоди терену, те отуда места која због својих теренскнх нрилика не бн могла.да добију жезезннчку везу у могућности су даједобију. Услед своје особпне прилагођавања терену у могућностп смо више места, одпосно насеља, да вежемо помоћу ових железница те је у толико утицај њихов за околину већи. Што су ове железнице јефтиније од обнчних то долази отуда што планум код ових железница може да буде два до. три метра, док је код железница нормалног колосека 4—5 мет., затим услед тога што је локомотпва лакша те могу и шине да буду лакше. Шине код нормалних пруга изоосе тежину 20—50 кгр. на један метар, док је код ових тек 8—20 кгр. за метар. •За јачи је саобраћај потребно имати и јаче шпне, док код слабијег саобраћаја можемо да се задовољимо и са слабијим шинама. II ако можемо овако слабе шнне да употрсбпмо, ипак се