Delo

278 Д Е Л 0 своје воље Турској 52V2 мплиона динара у име накнаде за анексију Босне и Херцеговине, да бојкотовање пије нанело врло осетне штете аустро-угарској трговпни и није загрозило да је са свим истисне са тргова на Истоку. Турци нису измислилн бојкотовање; они су само пренели у Јевропу један поступак. којима су се Кинези послужили пре њих; они су створили нреседан који he иматп подражавалаца, јер он одговара тежњама економске и соцпјалне еволуцпје сувремене Јевропе. Скорашње искуство није само један случај у политици, оно је један почетак. За то нам је изгледало занимљиво обележити му ову важност, оцртати историју бојкотовања, анализоватн његове методе и нагласити његове могућности за будућност. I Има људи који се, целог свог века, удварају слави; други, који се ua њу и не осврћу, завештавају своје име потомству: та чудна срећа догодила се Енглезу Џемсу Бојкоту. У Прској, 1880 године, каиетан Бојкот бпо је управник огромних земаља лорда Ерна, у грофовини Мајо, а н сам је обрађивао више фермп; врло суров према својим радницима, он их је брутално отпуштао, цицијао је око надница; закупцпма, несумњпво је одбивао свако смањење ренте; никакав осећај човечије правичности није умеравао његове захтеве у погледу својег права. То је било време када су Михаило Давнд и Пернел организовали Земаљску Лигу (Land League) и тражили прилику да манифестују своју моћ каквим бурнпм актом; њнма паде на ум да организују, протпву Бојкотове суровостн, сељачке репресалије. Кад је лозинка дата, пскључење изречено, видело се, на земљамалордаЕрна, како чобани наиуштају своја стада, сељаци скрштају руке пред зрелом жетвом, поткивач одбија да поткива коње Бојкотове, пекар да му даје хлеба, разносач да му нредаје писма, око осуђенога ствара се празнина, потпуна, нуна претње; нагомилана мржња иротиву поседнпштва земље сконцентровала се нањему; влада посла 2000 људн да га заштите а 50 органпзованих радника иочупаше му кромпнр. Али живот је иостојао немогућан жртви ираведпе ирске освете; Бојкот мораде побећи, сам се изгнати у Америку, нотражитн заборав за своју личност, док му је нме одјекивало по целом свету. Михаило Давид испричао је у својој књнзн Пад феудализма у Ирској (Fall of-Feudalism in