Delo

АНА КАРЕЊННА 209 комбннацијама, остајући индиферентна према утицајима, које могу имати предузете мере. Ето, например, питање о женском образовању морало би се сматрати као штетпо, али влада отвара женске курсеве и универзитете. И разговор одмах прескочи на нову тему, о женском образовању. Алексије Александрович изразио је мисао, да се образовање женскиња обично меша са нитањем о слободи женскиња, и само се због тога може сматрати као штетно. — Ја, напротив, сматрам да су та два питања нераздвојпо везана, — рече Песцов, — то је лажан круг. Женскиње је лишено права услед недостатка образозања, а недостатак образовања долази услед одсуства права. — Не треба заборављати да је нокорење женскиња тако велико и старо, да ми често нећемо да разумемо ону иучину, која их дели од нас. — говорио је он. — Ви рекосте права, — рече Сергије Нванович, сачекавши да Песцов ућути — права заузимања дужностп иоротника, одборника, председнпка, права чиновника, чланова парламепта... — Без сумње. — Но ако женскиње, као редак изузетак, и може заузимати та места, мени се ипак чини да сте вп неправилно употребили израз „ирава“. Тачније бп било рећп: обавезе. Свакп ће се сложити с тим, да, вршећи каку било дужност, поротннка, одборника, телеграфског чиновника, ми осећамо да вршимо обавезу. II према томе тачније би било изразитп се да женске траже обавезе, а то је сасвим законито. II може се само симпатисати тој њихово.ј жељи да помогну општем мушком раду. — Сасвим је тачно, — потврди Алекспје Александрович. — Питање се, ја мислим, састоји само у томе, да ли су оне сиособне за те обавезе. — Вероватно је да ће битн врло способне, — уметну Степан Аркадијевич — кад међу њима буде ироширено образовање. Мп то вндимо... — А иословпца? — рече кпез, давно ослушкујући разговор и светлећн својим маленим подмпгљивпм очнма — нред кћерпма може се: коса дугачка... — Псто тако су мислнли о црнцима до њнховог ослобођења! — срдпто рече Песцов. Дело, књ. 52. U