Delo

0 МИНИСТАРСКОЈ ОДГОВОРНОСТИ 397 стање ствари“, и предложио Скупштини да се ова ствар преда законодавном одбору да поднесе Скупштини мишљење о томе „има ли у ствари кривице и одговорности до кога."1 Према предлогу решено је да се ствар преда законодавном одбору. Законодавни одбор је поднео мишљење 30 децембра1 2 и нашао да је бивши министар финансија прекорачио буџет. По члапу 65 Устава кад се не сврши буџет за једну годину, може важити буџет од прошле. Министар је буџет у другој години прекорачио, а пошто је буџет закон, то значи да је министар прекорачивши га присвојио законодавиу власт, и тиме повредио члан čS Устава по коме се нпједан закон не сме издати, укинути, изменпти или протумачити без Народпе Скупштине.3 Према томе, бивши минпстар финанспја одговоран је Скупштини према члану 102 Устава за незаконнто учињене издатке. Затим је настала је дискуси.ја о томе у колико има одговорности до нрошлог мипистарства за ову ствар. Поједшш посланици захтевали су да за ово прекорачење буџета не одговара само министар финансија већ цео кабинет Аћима Чумића, јер су усвојени указом којим су прекорачења учинила у министарској седници. Скупштина ]е хтела одмах да решава или о штети или о кривици, али на предлог Александра Николајевића, који се 1873 и 1874 јако ангажовао за оптужење Белимарковића н који је Скупштини обратио пажњу да треба узети на ум да грађанске одговорности нема ако нема кривичне, Скупштина је хтела само да гласа о томе да мн има повреде Устава. Кад са председник министарства Каљевић и председник Скупштине Димитрије Јовановић објаснили да Скупштина не , може решавати о кривици министара без предлога оптужбе, Скупштпна је најзад пристала да се гласа о томе да ли има прекорачење буџета. Једногласио је решено да је цео кабинет Аћима Чумића прекорачио буџет. — НАСТАВИЋЕ СЕ —

fOf

1 Стенографске белешке Народне Скуиштине држане 1875 стр. 1012. 2 ор. cit. стр. 1234. 3 Ова конструкција одбора није тачна. Прекорачење буџетајесте једна повреда закона. Тиме што се Закон о Буџету вређа не присваја се законодавна власт; прпсвајање законодавне властп могућно је само онда кад се један закон пзменп неправплннм путем.