Delo

88 Д Е Л 0 нистарској Одговорпостп пе тражи да се иаредба миппстрова у том смислу н нзвриш. Главпо је да минпстар такву наредбу пзда. Међутпм ннје довољпо да мннисгар ту наредбу ставп пагшсмено. Нотребно је да је пзда, а то ће рећн иотребно је да подручие властн паредбу миппстрову ua падлежпн начип прпме. Једпа наредба мннистрова затворепа у мнннстровом столу ue бп могла засноватн одговорност за овај деликт. (2) Наредбе пздане подручним властпма морају бити нздане у намерп да се нзврше једне повреде Пзборног Закопа. (3) Слободпа употреба бпрачког ирава српских грађапа није у закопу дефниисана. У чему се састоји повреда слободне употребе бирачког права врло је тешко на теориски начнп одредптп. У том погледу би се могла брапнти два гледишта, једно шпре друго уже. По ирвом гледишту бпло бн повреде слободне употребе бнрачког права у сваком случају кад би се незаконитим путем утицало да изборни резултат буде друкчији него што бн без тога утицаја био. По том гледпшту слобода изборног права повређепа је увек кад то нраво није вредило неким бирачима онолико колпко би вредело да се незаконитн утицаји нису вршили; за пример такве повреде слободе бирачког права могло 5и се узети наређење министарство да се један број грађана, који пемају право гласа, уврсти у бирачки списак. У том би случају било повређено бирачко право осталпх грађана у одговарајућим местима, зато што у том случају један глас не вреди више оно што би вредео без те противправне радње. Друго гледидиште би било уже, и по њему под повредом слободе бирачког праве треба разумети свако индивидуално снречавање бирача да се по својој вољи, у границама закона, користе својим бирачким нравом. Ово уже гледиште несумњиво је према изразима Закона о Министарској Одговорности, тачније од случајева повреде слободе бнрачког права. Изборни Закон спомиње, члан 147, случај кад који орган власти, без познва председника бирачког одбора, доведе оружану силу за биралиште. Питање да ли има повреде слободе изборног права у конкретном случају решава Државни Суд. Остали начини, ван наредбе подручним властима, које министар унотреби да повреди слободу бирачког права, не заснивају по овој тачки кривичну одговорност министара. Код овога кривичнога дела министара могло би се поставити питање о томе да ли ово дело може бпти не само долазно