Delo

390 Д Е Л 0 чанства и воља Доброте, Лепоте и Истине да буде бивање собомзамишљено и самосаздавно, те бескрајне философије као и саме те религије богочовечног пакла и божје свељубави у човечанству нису свепобедно Ји престрахобно, подживотном снагом паклено, јаче од земље у човечанству и од цивилизације у култури дело које последње људство заснива, није философски посао сутрашњице, јер није успех. Буда, Платон, Христос, Кант, Достојевски идејама великим као Човечанство Васионе и силним као Мисао Божанства, ти који су Бог објављен у човечанство и Светотајство на Земљи не превладаше пакао у човечанству и земљу у васиони људи; држава људског рода и Бог у цивилизацији планете која је нашла те бескрајне религије и философије, Бог у Човечанству или Култура Цивилизације манита је и преболна вера и сан. Пред Другом Трећином Историје Људи или пред Добом Раса, а на крају Првог Века или Доба Нација, цивилизација или земља у култури човечанства, живот земље људске земљообимно и свесавладно је притисла живот идеала људског, Бога у земљи човечанства или победоносност душе. Душа цивилизације или морал земље погребен је у земљи културе, у телу човечанства или цивилизацији; пакао светова или снага живота, воља те снаге, престрахобност и свесавладност њезина, пакао воље за живот, земља или плод човечанства или преболни живот материје свепобеднији је, на крају Првог Човечанства и при Почетку Другог, од Живота Човечанства Васионе у Земљином Човечанству, од Живота Идеала, од Културе у Цивилизацији или од Благородности Светотајства Људског, од Предивности Душе Људског Рода, од Вере и Поуздања у Промисао Васионе Душе; од Доброте, Лепоте и Истине дакле, од бескрајне свесаздавне воље самосаздавне Светотајства, од Бога. Цивилизација пакла човечанског и грдобе на земљи, хабзбуршка богочовечност и Немачке Царевине Држава Достојевскога, цивилизација америчка социјалне правде и европска династијског поштовања човечанство, побеснила снага земље и воља живота надмоћнија је од воље за идеал и вере за човечанство; од идеје је живот страхобније јак. Живот земље је свенадвладнији од мисли бескрајне, од воље за жибот и свепобедности земље јача може бити једино животна воља идеја, животна вера у победу над земљом. Друга трећина човечанске културе мораће бити бескрајна мисао прве трећине, самоодјављење васионе истине на земљи, али мисао претворена уживот, оваплоћење вечне предивности,