Dositej Obradović u Hopovu
да је тада у Русији био штампан литуртиски типик
Глава У Монашки устав у Хопову 181 Нант а Ривера ИННОНИ вене
и остале црквене књиге (на пр. служебник, требник).
наш законодавац у монашким правилима просто упуЋује на њих у чл ди 4,29) п наређује, да се сви држе
литургиског „типикона печати московекзи“, а и друге
црквене књиге треба да буду „печати московски, новеш“ и никако иначе да дрзне когод чинити по „самочинно и евоеволо“.6)
Чланак 5 наређује, да се литургија мора сваки
дан држати „кромђ великји нуждв“. Како је онда у
манастиру било доста јеромонаха, ово би се правило могло било изводити. Али се није изводило. Ненадовић
се у чл. ЗН. тужи „да готово во веђхђљ монастњтрехљ
не токмо по вел по и вљ праздничиљти дни божественнал мтурпа престала отђ небрежени и звавпо своему невниманји“. Стога митрополит „крфичанше“ заповеда, да се литургија мора сваки дан „непресфкомо“ служити п да на њој сви морају бити, од пгумана од ђака.
„Јеромонаси п ђакони морају своје чреде одслужити
„безђ извђта, не притвориошце себћ старост, „немогутство или болђанњ“ — то су били изговори! —, и морају се свакога месеца сви изређати. Игуман мора служити недељом и празником.6:) Да би укинуо основ
59) При навођењу чланака монашких правила значиће
"број сам, да је чланак из Вићентијевих правила, а слово Н.
уз број значиће, да је чланак из Ненадовићеве допуне. во) () генер. визит. 1198 г. констатовала је комисија, да сви манастири имају пропиване књиге и да у цркви по њима
„служе.
61) Како је митрополит замишљао идејално извршивање црквенога правила у манастиру, види се из његова циркулара од | маја 1168 г. (Хоп. Дирк. Прот. П књ. у којем даје калуђерима упутетво, како ће се владати ишта ће говорити, ако буде дошао (како се чуло) у који манастир цар Јосиф П. О) правилахљ церковиљтђ чинљ единако да сказуртр, да ВЂ ноши катаднсвоо третемђ часу по полуноци на утрену востазотђ и правило продолжаетан два часа; (85) праздничиза же дни о- полуноши восталотђ, вђ нарочита же дни ио болнљхљ чрезђ вео ношљ сђ вечера молебетвје продолжаетен.
ж
ни алавирсе
мама ара
згананивишан ср праве ву анНа
“ пре пне ЕЕШЕ