Državopis Srbije sv. 20

LXXXVI

Од сто уписаних ученика кажњавано је ; 1885. године — Sur 100 élèves inscrits

У

étaient en 1885 punis de

| ШКОЛЕ

||

ı ! а o „S 8 o i = o o o% | ECOLES 25 Satovi =8 |5Е | | 58 Мевава ea 25185. | 25 | а Бал а|2.33о| 58 35 : 25 IZ Y5,598|85 #22 55. а |зазо =оз а. 5| 275 о | з9 јЕева > 21278 5 À | BE 52 ~“ 2 == | 209 > | DO + ~ 5 ме 2 | | | RS IR |R | | | . ; | | | | Peaaxe-licoles réales | 3474; 0°16 | 248 — | 0331 3766, | Учитељске школе | | | | ! Écoles normales d’in- | | ; | : stituteurs • .. 3781 — | — | — | 0'54 | 432 i | i ' ' | ; | : i Свега-Тога! · · | 3901 | 085 2-87, 030 0-22] 43-26,

Ако узмемо казну затвора као блажу, и поредимо је са осталим казнама, ми налазимо,

Aa је односна размера између процента уче-

ника, који су том казном кажњавани, и про- |

цента осталих кажњаваних ученика, била

у Богословији + + као 100: 5:00 » реалкама · · · » 100: #41 » гимнасијама + + » 100:11:35 » Учитељ. школама , 100:14:28

у опште. · · као 100: 10:89

Према томе строге казне примењују се.

сразмерно само мало.

Највише кажњаваних ученика било је у | гимнасијама, а најмање у Учитељским школама. | Ако гимнасије поредимо са осталим шко- , лама, онда излази, да је на сто кажњаваних |

гимнасиста долазило кажњаваних ученика,

у реалкама o + - + + + + 76 » Богословији + + + + + : 53 » Учитељским школама · · · · 9

Поредимо ли ученике гимнасија, који су

кажњавани затвором, об таким ученицима, оста» | лих школа, ми налазимо, да је на сто ги-.

мнасбиста долазило оваких ученика,

у реалкама, · + + 78 » Богословији · · · . . + + 56 » Учитељским школама, · 8

О похађању школских часова од ученика |

горепоменутих школа, имамо ове податке.

! '

ou>— LJ JIRI-tfcK=E&=zzČčŽČOJ Bi za «Jm.mo À

Број ученика, који су у 1885. години похађали школске часове ХМотрте д'6Јетез аиз опб fre- | , | quenté l’école en 1885 | IIKOAE — ECOLES = | а = = о £ ; 25 25. 2= | 8! 55 28155) 38 8 = 45 Sa GO 1 ~ ET = © 5.580 о 5 5'% A == | = À A Ba O 6D o З 8. | HE © : < D | Fe | | | BorocaoBuja — Séminaire théo- il logique see · 23 61 4h | 38 Гимнасије — Оуппазез · · 596 |1.676 | 911 | 689 Peaire — Ecoles réales · • 108 948 | 109! 157 Учитељске школе — Ecoles nor- | males d’instituteurs > 26 86 | 52 39 Csera-Total : 683 | 2.065 | 1.116 | 918 Проценат — Ропг сеп! Богословија — Séminaire théo- | logique • + : · + | 14:29 | 37:89 | 27:33 | 20:49. Гимнасије — Оутпазев 13:83 | 44'08 | 23:96 | 18:13 Реалке — Есојез гбајев + · | 17:25 | 38:66 | 17:41 | 26:68. Учитељске школе — Écoles normales d’instituteurs + «+ [ 12-81] 4236 | 25-61 | 19:22. i Cnera-Total · 14:28 | 43:18 | 23:34 | 19:20

Из ових пропената, видимо, да је ученика, који су похвално походили школске часове, било релативно највише у реалкама, а најмање у Учитељским школама. Разлика између највећег и најмањег процента, ових ученика износи 4'44.

Марљивих ученика 6410 је највише у гимнасијама, а најмање у Богословији. 'Овде износи разлика између највећег и најмањег процента 6:19. |

Јако пада у очи, да је ученика, који су само прилично походили школске часове, било релативно највише у Богословији, а најмање у реалкама. Разлика између Богословије и реалака износи 9:92.

Немарљивих ученика било је највише у реалкама, а најмање у гимнасијама. Овде износи разлика између највећег и најмањег процента, 8'55.

Кад похвалне и марљиве ученике саставимо, а исто тако урадимо са приличнима и немарљивима, ми налазимо, да је односна, раз-