Ekonomist

818

бев тесне п неопходне сарадње са Министарством Саобраћаја. Делегација је сва упуства добила из Министарства Спољних Послова. Шта више није тајна ни то да ресор саобраћаја није још добио текст конвенција за чију ће суштину, на примени, хтео не хтео, имати да прими повелики део одговорности.

Ако ревност уперена општим и корисним циљевима државе као целине п народне привреде као њеног најважнијег саставног дела може наићи на одобравање, то, ипак , не значи да она сме не знати за извесна ограничења. Министарство Спољних Поеслова према томе, без обзира на стручне снаге којима тренутно располаже, не би требело да заборавља да је подела рада један од основних стубова на којима почива круна свих трајних успеха. И ако би овакав поступак, као п њему слични поступци, остали бев добронамерне критике, могло би се дочекати да то Министарство постане нешто налик на оне средњевековне установе скупљене око владалачких престола из којих су се временом развили посебни органи централне управе. Према томе и најдубље уверење у потребу и корисност централизма као правца државне политике, на примерима овакве врете претвара се у негацију времена, нарави пи правилног схватања насушних потреба политичке пи државне заједнице.

Најзад последњу крупну одлику нове тарифе преставља једна празнина у односу на уске жељезничке пруге Јужне Србије. Вева Охрида са Скопљем и Битоља са Повардарјем код Градског престављала је годинама, без уображене равметљивости, тежак терет за жељезничку управу. Услед тога све до |. октобра проштле године те две пруге биле су остављене по страни. Другим речима држава је одбијала да на себе прими одговорност ва пренос робе. Тако су привредници били принуђени да са својим пошиљкама и товарима шаљу, о своме трошку, пратпоце. То није било увек лако, али је, такође увек вначпло један плус на каснијим ценама, односно један терет који се, како кад, могао са успехом или без њега превалити потпуно или делимично на потрошаче. |

Да се изађе на сусрет сталним жалбама привредника из Јужне Србије, прошле године у унифицираној локалној тарифи тај је недостатак поправљен. Но, та поправка остала је, више мање, само на хартији. Извршни органи Генералне Дирекције упорно су тврдили да је, са средствима која стоје на расположењу и погодбама под којима се саобраћај на уским пругама