Ekonomist

868 ~

има да се претвори у закон пре реформе целог нашег трговачког законодавства, наведена празнина је кадра изазвати тешкоће у пракси ; према томе је желети да се унесе у 5 27 као његова прва алинеја одредба да се издање и пренос чека п чековно јемство (авал) сматрају трговачким послом.

Прописи Пројекта не обухватају чекове Поштанске Штедионице, за које постоје нарочита правила.

Горњи редови наравно не исцрпљују богату садржину приказаног Пројекта, нити додирују сва спорна питања чековног права. Министарство је Правде затражило од привредних организација и виших судова њихова мишљења о Пројекту те нема сумње да ће поједине примедбе стићи Министарству и појављивати се у штампи. Наш чланак такође је један скроман прилог овоме заједничком раду. Излишно је наглашавати да у својој целини Пројект почива на потпуно здравим начелима и јавља се као резултат дубоког проучавања теорије чека и постојећих закона о чеку. Само поједини прописи његови могу се сматрати као контравервни и те контраверзе су биле већином предвиђене од стране његових аутора и споменути у »Објашњењу Нацрта Чековног Закона«.

Према томе желети је, да Пројект што пре постане законом и прекине колебања! наше праксеу погледу више питања врло важних за трговачки промет.

| Сратин Љ. Стефановић »О чеку п његовом покрићу«. Бранич 1926 ко бр. 2. 8 шоа.

Л. Таубер.

0 мобилизацији економске снаге

Појам интегралне слободе једнога народа обухваћа два битна дела и то: !. политичку снагу 2. економску снагу. Оба ова елемента сачињавају једну целину тако да је слобода потпуна само онда, ако оба постоје и долазе до изражаја. То значи, да сваки народ мора тежити да поред политичке снаге, достигне и потребну економску величину, која доводи до, веће сигурности и бољег просперитета. Јасно је да ниједан народ није кадар постићи потпуну економску слободу т. ј. да све има што му је