Ekonomist
986
1. Одрмсавање.
По досадашњим подацима одржавање зубчанице преко Иван планине приблекно пет пута је скупље од одржавања. адхезионе пруге са 150/ :
26:8 км зубчанице Х 85.596 дин. (коштање одржавања 1! км зубчанице) износи годишње суму од 2,292.976— дин.
55.8 км адхезвионе пруге 20.898 дин. (коштање | км адхезионе пруге) износи 747.948— динара. | n
Значи, да је одржавање адхезионе пруге јефтиније од одржавања зубчанице ва !, 444.826 динара годишње, која сума преставља чисту уштеду у одржавању по изради адхезионе пруге.
11. Вуча.
1. Пруга Павзарић— Тарчин.
Овај део пруге зубчанице дуг је 5.6 км и има нагиб 350)
Претпоставимо, да ће и на будућој o прузи бити исти број вовова као данас на зубчаници, т. ]..22 пара возова.
Садашње локомотиве зубчанице могу да вуку на овоме нагибу 130 бруто тона, те је за сваки воз од 260 бруто тона потребно 2 локомотиве: једна напред, друга за потискивање. Значи — да 22 воза превуку дневно 5720 бруто тона у сваком правцу. Да се ова количина бруто тона превуче, потребно је данас !0 локомотива --= 2 у резерви и за прање котлова, дакле укупно 12 локомотива.
Кад се буде саградила адхезиона пруга на овоме делу са 159] о онда ће бити за сваки воз потребно опет 2 локомотиве, али ће оне вући у место 260, 400 бруто тона, т. ј. 5800 бруто тона дневно у свакоме правцу. За 22 пари вовова требаће 6 локомотива и | у резерви и за прање котла.
Уштеда.
а) у особљу: За турнус зубчастих локомотива потребно. е: 10 партија са укупним месечним ивдатком од 57.000.— динара. А за турнус адхевионих 6 партија са укупно 31.000.динара ивдатка.
6) у угљу: На садашњој зубчастој прузи 356) потроши се за пропутованих 1000. бруто-тонеких км. — 600 кг. угља, у вредности 21/100—126 динара.