Ekonomist
525—.
10.Потказивачи су имали право на половину казне и право.
на жалбу, али потказивачи нису могли бити државни и са--
моуправни службеници, т. ј. нису могли добити награду, јер им је дужност била да такве случајеве хватају.
Овај правилник поред својих добрих особина, хоје су јасно носиле све карактерне знаке једног посебног поступка, имао је и мана. А најглавније су му мане онде где је узео на себе улогу закона и уносио нове елементе принципијелне при- · роде, које члан 13. закона о буџет. дванаестинама не познаје у својим прописима. - |
Тако на пример:
1. Закон је предвидео да од плаћања таксе на улазнице нико не може бити ослобођен, но изузетно да се не плаћа такса на улазнице оних приређивања чији је целокупан приход намењен филантропским циљевима као и на забаве, биоскопске и позоришне представе приређене у научном циљу.
Међутим Министар Финансија ово право изузетног ослобођења кроз овај правилник знатно проширује п у тачки 3. чл.. 2. пом. правилника прописује да ово ослобођење важи за : »за- баве на сеоским заветинама, црквеним славама п прославама и народним свечаностима, ако се одржавају на за то одређеним местима. «
2. Ув скалу тарифе за наплату ове таксе а у чл. 3. правилника прописано је да се ова такса може наплаћивати и у крунама, онамо где су у примени круне, по крунској скали онаквој истој какву је закон предвидео за динаре. Тако н. пр. за улавнице од !—=2 круне наплаћивало се 0.20 круна, — од 2—9 круне наплаћивало се 0.30 круна и тд.
Ни прво ни друго није било предвиђено законом, а јасно. је било да правилник није могао заменити законске прописе...
По томе се још тада назирала могућност измена и допуна свих прописа.
ТГрве измене ш допуне
Те измене и допуне дошле су врло брзо. Поред напред поменутих прописа који су чекали на озаконење, било јеи других разлога да се ови прописи допуне или измене. Пракса је најбоља учитељица, јер вредност закона бев примене у пракси не може се оценити. Тек на примени у пракси уочавају се њи-. хове мане и недостатци као и добре особине.