Godišnjak Kralj. Srba, Hrvata i Slovenaca za 1926 god.

348 ГОДИШЊАК КРАЉЕВИНЕ С.Х.С.

пре — Vr али Ри ~ ~

i! Ву . ~ • i И ~ ZAGREB ~ ПР im 3399 ~ ко и |

Sisak

o &

4 + BEOGRAD У POOR | S ~

: а ГА a pie

ЈАДРАНСКА ОБАЛА.

На жалост не можемо још да у довољној мери искористимо прекрасни фјорд; Боку, ради болести од које је од увек боловало наше приморје—оскудице жељезница.

Једини је Сушак бесприкорно, првокласном нормалном жељезницом повезан са својим залеђем, све остале луке више мање оскудевају у добрим везама. Бока понајвише. Шибеник, а нарочито Сплит, међутим, врло су рђаво повезани са осталом земљом једном незгодном заобилазном, латералном везом преко Лике. За Шибеник је најважнија пруга: жељезница Унском долином од Бихаћа на Книн, а за Сплит она која би га преко Мостара везивала са Босном. А једној луци као што је Сплит, која има већи промет но рецимо Солун или многа друга важна Средоземна лука, требало би дати такву везу, јер то би био један врло важан излаз земље на море. Међутим ни Груж, а још мање Бока нису згодно повезани. Груж највише полаже на везу од Дрине преко Билеће, Требиња, а Бока рефлектира на две везе: од Метохије и Централне Србије и од западног њеног дела. И за Бакар био би потребан кратки крак од те луке на пругу Сушак— Загреб.

Велики ће финансиски напори требати и дуге године рада док савладамо те тешкоће и изградимо те све тако неопходно потребне везе, које спадају у најважније наше саобраћајне артерије, и на њих мора да смо увек готови јер ће нам оне донети благостање, моћ и излаз у свет. Не заборавимо међутим ни изградњу наших пристаништа, јер од њихове из-