Godišnjica Nikole Čupića

261

тред свима краљевима и народима Јевропе „као недо„„стојна намесника Христова на земљи, који седи у своме „двору као какав трговац и продаје опраштање грехова „на земљи, у сред Цреве фанатик пророк, лажов човев и прљав свештеник.“ Оваке грдње наравно шкодале су угледу и достојанству папе и цара, и помогле су да се противу обојице подигну и осиле други нови Факторл, нови представници народног и човечанског живота. Папа Иноћентије ЈУ јавно је тврдио и огдасио, да је сам Христос поставио и свештеничку и кра„љевску власт у једно, па св, Петру предао кључеве небеског и земаљског царства, с препоруком, да их посде њега његови последници Рим-папе приме, чувају и с њима располажу. Папа Климентије ТУ у једној повељи (були) од 1265 год. наређује, да се са свим поруши и никада више не подигне кућа у којој се какав јеретик нађе, а, добра те куће да прппадну онима који јеретика пронађу и добра му разграбе. ВониФације УП био је човек без икакве вере, и после смрти узиман је на суд за разне грехове, којом се приликом сведоцима дока„зало, како је покојни папа говорио, да нема никаква -божја закона, но да је то само измишљено, да се прост свет застраши вечном казном,.. даље, да ни тело ни душа не ће по смрти васкрснути, н да Христос није бно син божји, но човек који је јео и пио као и ми, и да није из мртвих васкрсао, и најпосле, да је он — папа — сиднији од Христа, јер он раздаје круне, поставља и скида враљеве ин т, д. У свађи с Францус• вим краљем Филипом ]У (лепим) иста папа писао је краљу овако: „Нека ти је знано да си вако у духовним тако в у светским стварни потчињен нама (папи), во свакога који друкчије мисли оглашујемо за јеретика,“ На то му је мудри и смеди краљ одговорно: „Нека је