Godišnjica Nikole Čupića

276

у Шумадију на „печалбу“. С тога знају по Шумадији не само села него и многе људе.

Одело и мушко и женско разликује се од одела у Торлаку и у Буковику. Слично је е оделом у Знепољу. Њене и девојке носе неке тунике од црне тканине. Та је хаљина прорезана на недрима, и облачи се на главу, као поповска доња хаљина. Свути су јој. оивичени сјајним шпритом. По тој хаљини опасују се _ дебелим појасом који женски струк само ружи.

Говор је чистији него и у Торлаку и у Лужници. Чланови се ретко чују. Црнотравци особито чисто товоре.' ·

На Власини ми имамо свој ђумрук, а Бугари своју „митницу“, за прелазак преко границе.

Немамо друга посла и ми и они, него изумевамо те преграде живом мешању људи и промету производа!

Једине мере за чување стоке од болести имају смисла, а све друго не да се ни чим правдати!...

Доста ! Биће зар у Бога још дана осем овога !

% У Црној Трави, 1880 године, видех неку Баба Цвету, од 80 година, која пуши као мушко. Она говори тако правилно да не треши ни у једном падежу!