Godišnjica Nikole Čupića

128 ПУТНИЧКЕ БЕЛЕШКЕ О БАЛКАНСКОМ ПОЛУОСТРВУ

„за врат. Испод горње хаљине носе кошуљу од „платна тако широку, да им се превеша преко „чакшира.

„Жене њихове носе на глави чудноват један „накит, полукруг од калаја или од бакра наврх „главе. Око паса носе појас од истог метала (павте), „а кошуља им је као и у људи, само што је дужа „И што је око врата, на зарукављу и по дну везена, „црвеном вуном. Обућа им је прост опанак од осу„шене коже, притегнут каишима.“ На другом месту — стр. 854 — описује жене из Грчке са северне стране Коринатског Залива из села Бакова испод Парнаса, и бележи како главу ките ситним новцем, како им тај накит пада на врат и на рамена, како новцима ките струк од хаљине и рукаве, како косу чешљају назад, плету је у плетенице, па је пуштају низ леђа веома лепо, завршујући плетенице опет с једним или више новада.

МЕ

Из метога предела о коме смо мало час говорили навешћемо и опис једнога манастира и живота у њему. То је манастир светога Луке Стириота, који се у гори Стири, одмах у близини манастира, постио. „То је — бележи писац на стр. 399 „један од најлешших манастира у целој Грчкој. У „Њему има од прилике сто педесет калуђера. Једни „су јеромонаси, а једни јереји; јеромонаси служе „само у црквама, а јереји се још и у својим ће„Лијама баве плетењем капа и другим потребним „пословима. Старијима се даје по један млађи који „их прати, а којега они уче читању, писању и слуужењу у цркви. Даровитијима показују још више.