Godišnjica Nikole Čupića

ФИЗИЧКО ВАСПИТАВАЊЕ 941

прети да га са свим разори; потребан је неко, ко ће народу помоћи саветом и упутом, ко ће га подстаћи на неговање телеснога развитка и здравља, на оснажење и издржљивост у раду и животу, за што су, данас, прилике све теже и мучније. Тај неко може бити — не појединац, не више њих, већ ми сви, а на првоме месту школа и држава.

Покретати чешће говор о овим питањима, подстицати надлежне чиниоце (државу, општине, санитете, приватна друштва установљена за унапређење здравља и физичкога развитка) да живље пораде у корист њихову, — било би, нема сумње, потребно за бољитак саме ствари. Али је то, у главноме, посао дневне журналистике, која би питања ове врсте требала да истиче и расветљује много више, него што је код нас случај.

Нас ће овде интересовати питање о начинима и путовима, по којима се креће физичко васпитавање у културних народа европских, а нарочито питање о његовим реформама, које су у најновије доба на. дневном реду. Ово је за нас од велике важности с тога, што је последњих година Физичко васпитавање по школама нашим потпуно занемарено, те је насушна потреба да се поново оживи; а том се приликом, свакојако, морају имати на уму и реФорме његове. Оне ће за нас бити добро дошле и ·е тога, што се питање о гимнастици и гимнастичким вежбањима отпочело живље кретати приватном иницијативом — гимнастичким друштвима. А што је најглавније, расправљање питања о начинима и реФормама Физичкога васпитавања, показаће нам и пут, како да се помогнемо у утицају на неговање: телеснога развитка у самом народу.

ГОДИШЊИЦА ХУП 16