Godišnjica Nikole Čupića

2492 ФИЗИЧКО ВАСПИТАВАЊЕ

Тога ради, у главноме питању о оцени лданашњих начина за унапређење Физичкога васпитања, и о реформама његовим, користићемо се радом професора „физиологије Туринскога универзитета, „Анџела Моса,) који се нарочито одао на физиологију мускула и њиховога кретања, и који је велику пажњу поклонио физичкоме васпитавању и његовим реформама. Местимице послужићемо се и другим списима о гимнастичким и дечјим играма.)

Неће бити некорисно, ако пре свега проговоримо реч две о потреби физичкога васпитавања у опште.

ж

У свима културним државама данас је поклоњена велика пажња телесноме развитку омладине, који је био јако занемарен појачаном тежњом за. што већим умним и душевним развитком. Циљ данашњега васпитавања схваћен је у хармонијскоме развитку и тела и душе. „Само је у здравоме телу здрава и душа“, — било је главно начело у педагогији старих Грка. Ту је истину признала и усвојила и данашња наука о васпитању.

Већа пажња, посвећена Физичкоме васпитавању, тек је новијега доба. Још од времена старих Грка и Римљана, када је телесни развитак омладине заузимао прво место у васпитавању, па кроз толике векове, до последњега, питање о васпитавању тела било је сасвим потиснуто, занемарено; а ако се по ___1лу Атдећо Моззо: Гле КкогретНеће Еглећипо дег Јисепа, Кетрго, 1894.

2) Од тих списа поменућемо ПОТЕР ах

ЕК. т. сћепћепаотј п. Пт. теа. Е. ећтла! : Јаћгђисћ Хат Јисепд-пипа Уо1кзврле]е, 1892— 96., им |

0. В. Крижатовскаго : Лфтекл и гимнастическја игрн 1896,

Ртој. Пт. Н. Влитпет: Беђсп ппа Зиеп дег СОттесћел. 1887.