Godišnjica Nikole Čupića

302 ФИЗИЧКО ВАСПИТАВАЊЕ

недовољност и штетност досадашње гимнастике школске, и износећи потребу да се физичкоме васпитавању даде природнији и практичнији правац, својим је списима учинио снажан импулс за природна телесна вежбања и игре. Његове су се идеје брзо распрострле и нашле примене у припремама за телесно васпитавање по школама талијанским.

Игре лоштом — ове омиљене игре негдашњих Римљана — одомаћиле су се у свима варошима; а поред њих, у многим су местима уведене и енглеске игре. По примеру немачком установљени су и курсови ва спрему учитеља у играма.

„Национални гимнаст. савез“, у првоме члану својих статута, поставио је циљ: „Растростирање гимнастичких вежбања по игара у њилтовим разним облицима, као средство за тељесно, морално и војничко васпитавање“

Извештај о стању фФизичкога васпитавања у Русији даје нам Крижановски') овим речима:

„ У последње време отпочело се увођењем гимнастике и у Русији. Али се она код нас изродила. у некакву ништавну комедију. Ученици се спремају да буду солдати, постројавају сеу редове, у „смакнуте“ пи „размакнуте“ колоне, марширају напред и назад, извршују обртања на десно ил лево, ИТД. 0 потпуној некорисности такве ништавне гимнастике не вреди, за цело, ни говорити. .

„Руско се друштво у том погледу понаша апатично. Исгина, у неким градовима у Русији, иницијативом приватних лица и установа, отпочело се подизање дечјих вртова, одређених специјално за Физички развитак њихов. Али је Ахилова пета свију

1) ДЉтева и тимнастическји игрб, 1896.