Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije

V.

Priznaimo odmah, da ie naše najaktucIniie pitanie sada: slay prema sefardskom omladinskom pokretu i prema »Scfiardskom proparandnom odboru«. Poznato je, da ie na tom pitanju razbijena saradnja ft. zy. provizornoz vodsftva (Gvi Ieothmiiller, Samuel Kamhi i |manje-više formalno| Živko salom). Nadalje se znade, da je radi nepriznavanja tog DrTOpagandnogz odbora istupio jevrcisko-sefardski studentski klub »Esperanca« i »Sarajevska Jevreiska Omladina«. Ovi će sada Započoti acitaciiu u sefardskim krajevima. Niihov uspeh se ne može dakako predvideti, ali da Savez od toga može samo štetoyati, to ic jasno. A za tu štetu pada veliki deo odcovornosti lia Samo vodstvo Saveza.

VI.

Dobro znadem, da su za ovaj istup odgovorne i krive obe strane. Savezno veće će imati da o tom dade svoi sud. Pogreška, netaktičnosti, loših upliva i nepolitičkoz cledania bilo ie i kod jednih i kod drugih. A pri tom se zaboravilo, da ie ledina snaga ovog dosta slabog i maloz našec omla linskoz DoOkreta: iedinstvo.

VII.

Ako već miie moguće zadržati i provesti potpuno jediinstvo u maziraniu i metodama rada, svakako se mora održati Darem jedinstvo u organizaciji. Zato dakako treba MlOZO Širokogrudmosti, obazrivosti, taktičnosti i političke zrelosti. I)obar političar je konzekventan u ideji, ali vrlo elastičan u taktici i strategiji. Cili ie stalan, ali sredstva se moraju brzo i pametno prilagoditi potrebama.

VIII.

S.Ž.O.U. mora obuhvatiti svu jevrejsku omladinu Jucoslavije, koja stoji na liniii cionizma. Na kojoj točki te liniie ueko stoji, iz toga naš Savez ne sme praviti pitanie. Naprotiv. ()n mora dati mogućnosti svakomu, da slobodno iživi =voi cionizam. Nedvoibeno je to, da naš Savez nije skup t. ZV. StOpostotnih cionista, jer stopostotan je za mene samo onai, koji sledi i poslednie konzekvence svoga cionizma. A ako većina savcza nije »stopostotna«, onda doista nema smisla praviti problem iz onih eventualnih razlika ı postocima, koie su tako i tako manie-više prividne.

IX.

Naša snaga je u iedinstvu. A fakat le tai, da se omladina u mnogočem diferensirala u ovih sedam godina pokreta, a

mnogočemu ije bila već od početka različita. — "Tai se fakat le sme i ne može mimoići. — Silom se pak ne može homoze-

82

ei —=

4.

e

rar KN