Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije
traženia izlaza iz ekonomskih kriza, pustio s vida duhovidi zadatak, intenziviranie ciomističkogz shvaćamia, ili, kako to Ahad Haam kaže: oživliavanie srdaca. Il to se ne tuže samo ekstremiste kaošto ie Žabotinski. Jer doista može da se učini, da ie usliied tih finansiiskih akciia cionizam zadobio neku filantropsku formu. U nas naročito treba tek da se izgrade moralne i etičke osnovke cionizmu, da sc ukloni iz njega filantropizam, koji ie naijača protivnost cionizmu, i da se uvriieŽ: spoznaja, da cionmizam traži odgovornost marodme ciclimc i svakogza poledinca u nioi za udes i budućnost naroda i micgove domaijc.
Cionizam kao misao ı pokret, koji ie ioš daleko od ostvarenja, može da postoi samo mnmeoskvrmut umnmošemicm oportunizma s polia. To, priie svega, mora da ima u vidu CioOnistička omladina, ncoportunistička i Deskompromisna Do svome omladinstvu. Mladež ie u početku cionizma bila nicZovim bariaktarom: drukčiie niie ni sad. Sva predanost, ŽiVOtom i zanosom, u: Erec Jisraelu nalazi se u niezinim redovima. U cionizmu su sinovi uzgcajali oceve i priveli ih u redove svoga naroda. Neka se ne bi desilo, da se omladina dade Do ocevima izvesti iz boračkih redova cionizma! Liubav omladine prema narodu ne može da pozna galutskil granica i galutskih obzira. i po zahvatu niezina duševnoga horizonta i po predanosti službe ona sebi mora da stavi metu daleko u budućnost i daleko preko svih uzanih okvira, onamo gzdie se eramice rodienoca naroda skladno dodirujiu s idealom Proroka o izmirenjiu i bratimstvu čovječanstva. Nijezini putevi neka su ravni i neka se 1lspinju.
|
dete NA —4— 0 1 ——— a e ay“!
BES qVV