Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije
niih, posmatran s odgoine tačke · Sledišta, naš Savez Zzlači mogo Više, nego li za nas. Bez veze sa Savezom mi bismo stariji bili i ostali cionisti i Židovi. Ovi mlađi bez Saveza za cionizam bili bi izgublieni. Eto,· prijatelii dragi, subiekat i objekat, to jc razlika između starih. i mladih. Medutim, sve ima Svoju VIiiednost. Iz iednogz naroda može za ideju da se izdvoji kao subiekat, t. i. da je iznese ili ponese samo ijedna i to prva ZčeleTacija. Svi, koji iza ove generacije dolaze, za ideju su primaoći u obiektivnom smislu. | jedni i drugi imaju istu vrijednost. pogotovo, ako nema razlike u oduševlienju i načinu kako se ideja nosi i dalie predaje. | doista ia želim tek jedno: neka bi svi oni, koji su iza nas došli u Savez, potijcli ideju našu i našeg Saveza istim onim oduševlieniem i predanošću, kako su to učinili oni, što su Savez osnovali. Pri tome neka svima bude jasno 'jedno: nikada nakon izviesnoz vremena me će od onih što su zajednc počeli da primaiu ili da daiu ostati isti broi.
Kurz u Brodu bio ie po svemu doista radni kurz. Mislim, da bi morao ostati stalna institucila saveznoza rada, ali tako, da se spoji sa Kempom. Jasno je, da se u ovakvom kurzu nc može pcdati nikome znanje i saznanje o stvarima. do kojih se doista može doći samo čitanjem i razmišlianjem, kroz duže vrijeme. Međutim svakome se može pokazati put, koim kod samoodgoje treba da pođe. Ako je. ovo postignuto, svrha ic kurza postignuta. Mislim i uvieren sam, da je tako bilo. u Brodu. Na Kempu moći će da se rezultat kurza ispolii ioš bo-
· lie. Prije svega stolat će nam na raspolaganje više vremena, a zatim Će biti i širi krue učesnika. Samim pak malo dužim zajedničkim životom osjetit ćemo se više povezani neco Što ie to bilo u Brodu, edie se mnogi tek prvi puta vidieše. Povezanost pak u ovakvim prilikama ima veliku ulogcu.
Tako ie naisnažniji doiam, što sam ca ponio iz Broda bio laj, da naš Savez. i ako teško. a ono ipak koraca putem svoga ozdravlienia. Iza saraievskoz sleta niie bilo dobro sa našim Savezom. Na iednoi su strani iz Saveza istupili oni, koiima se
činilo, da svoi cionizam u ovome i ovakvom Savezu ne mogu ispoliiti. Ahdut Hacofim u ime iednog većez cionizma ostavlia Savez. Sa gledišta ličnoz zadovolistva i subiektivnoez posma-– trania OVO može biti ispravno. Međutim za čovjeka, kome ije iedinstvo i zajedinstvo zajednice više od svega osfalov, takav korak samo zavređuie da se osudi. Teško vojsci, koja na fronto'vima počinje da se ciilepa, pa bilo to i tako, da se naibolji odiiele, eda bi nastupali zasebno. Tko može da carantuie, da ne će doći želia naiboliima od naiboljih, da se i oni odiiele, kad im se bude činilo, da ie to za niih naibolie? Ovakvo stanie niie daleko od anmarhijie. Anarhiia pak vodi uvijek do rasula, pa bila ona iniciirana i iz najidealniiih motiva. Nažalost u našim
275