Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije
Da ne bi možda bilo smeća u čžaiu uzeo bi kuhar sa zemlie ciedilo i sve, što se dalo pohvatati bacio van. Da bude urednost što voća dao bi iza toza oprati ciedilo.
x
Bila ie na mahaneu icdna uredba, o koioi se vodilo mnzo rrincipiielnih, ideoloških i praktičnih razgovora. Bio jie to »ječrav lahem«. Po naški bi to značilo slobodno prevedeno »dobar tc. Ali s obzirom na to, da je »dobar tek« i onako već postojao, 1 s obzirom na to, da ie ta »želia« značila baš sprečavanie Žželia nekih predobrih tekova te tražila pozorno čekanje na samu »želiu«, ia bih ie preveo po vojnički sa »volino«. — Savezni su ideolozi davali toi zapoviedi (»želji«) neku posebnu omladinsku misiiu t. i. ona mora širiti smisao za zajednicu. No najviše ie ta »želia« imala smisla za »šefa kuhiniskog posuđa«, ier bez nie nikad ne bi Dilo dosta icela. Sama omladinska »masa« različito bi ie dočekala. Neki su to smatrali glupošću, ier, zašto da ne izdu, kad su već dobili. Samo se ielo ohladi i t. d: No naizgodniji stu bili oni, koji su u strahu, da ne bi tko pojeo prije »ieerav lahem-«-a | ofišao po drugiput i njima oduzeo obligatni »repeic« i »fripete«, obilazili sa zdielom u ruci i meprestano vikali: »Nemoi jesti! Još niie »ieerav lahem«. Tužit ću te Šalomu!« Gdiekad ic radi toga došlo do ozbilinih pritužDi »radi neomladinskoz ponašamia nekih Voivodana«.
sc
Dopodne oko 10 sati održavale su se obično sihot. Bilo ie hucpedigc liudi, koji su tvrdili, da se u to doba priređuiu sihot, ier se liudi moraiu zabaviti do ručka. No ia ne ću da se u to upuštam. To ie stvar vodstva., Znam samo, da su sihot stvarna potreba ma-– hanea. Bilo ie samo podvojieno mišlienie, da li sihot trebaiu da budi kao neki kurzevi za podučavan:e ili tek razgovor. Moie ie maidublie uvjerenie, da bi to imali biti kurzevi u obliku razgovora. a ne da se razgovara ono. što kom padne na pamet. Da se ma Dr. držao kurz o sadašniem stanin u ciijonizmu kroz sav maharie ili nešto slično, bezuvietno bi omladina imala više koristi nezo od KGicćkakvih ialovih i neumiesnil razgovora »o Begu« ili od negativnin sihot sa temama »Omladinstvo« ilj »Nacionalizam«. Te bi sihot imale možda smisla, da se vođa prethodno pripravio. Ali ovako ie bio naprosto »šmuz«. Tvrdnia, da su kurzevi nepotrebni, ier omladina kod kuće uči, ne stoi. Vidio sam na pr. iednom sihu, u koioi su bili sami mlađi. Primio sam to vodstvo nepripravarn, ier sam morTa0c, i uzeo ofrcanu mahanesku temu: »Cemu sam se nadao od mahanea«. S te teme prešao sam na cionizam. Il ako ie tu bila omladina.
koja ie polagala ispite, našao sam minimalno predznania. Jedini Dri-
govor većine o mahanetu bilo ie neodržavanije »jeerav lahem«. Kad drugci dan nisam htio razgovarati o ielu, morao sam raspustiti siht, Jer za druzi razgovor niie bilo terena.
52