Istočnik
источник
Стр, 167
мудрост, и човјеку, који добије разум; јер је боље њом трговати, него трговати сребром, и добитак на њој бољи је од здата. Скупља је од драгога камења, и што је год најмилијих ствари твојих не могу се изједначити с њом. Дуг живот у десници јој је, а у љевици богатство и слава. Пути су њезини мили пути и све стазе њене мпрне. Дрво је животно онима, који се хватају за њу, и ко је год држи, срећан је. Мудроет је главно ; прибави мудрост, и за све имање своје прибави разум. Подижи је, и она ће те узвисити, прославиће те кад је загрлиш. Мзтнуће ти на главу вијенац од милина, красну круну даће ти' ; (Приче Солом. 3, 13—18; 4, 7—9). А да се овдје разумије премудросга Божија, а не цремудрост овога вијека, доказују ове ријечи: „Јер ГОСПОД даје мудрост, из његовијех уста долази знање И разум" (Приче 2, 6). Ова мудрост Божија, т. ј. ријеч Божиј«, јединородни син Божији, обећани Месија, виче и пушга глас свој и позива људе, да је нригрле, јер вели: Ја љубим оне, који мене љубе, и који ме добро траже налазе ме; јер ко мене налази, налази живот и добија љубав од Господа. А ко о мене гријеши, чини криво души својој: сви, ноји мрзе на ме, љубе смрт". (Приче Сол. 8, 1; 17, 35—36.) „Гдје је дакле премудри? Гдје је књижевник? Гдје је препирач овога вијека ? Пе претвори ли Бог премудрост овога свијета у лудост?" (Г. Кор. 1, 20). Овако кличе св. апостол Павле, а са њиме и св отац Николај, „правило вјере" цркве православне, свијестан оне унутрашње силе Божије и премудрости. Отвара му се ум и он гледа сву ништавост и голотињу мудрости овога вијека, а из да. лека указује му се величанствена свјетдост мудрости Божије, и гледа остварену замисао Божију: дивну хармонију вјере и просвјеше хришИанске. Збило се заиста, што је Б ог рекао устима пророка: „шгубиКу иремудрост иремудријех и разум разумнијех одбациАу" — одбацио је и погубио оно, што је труло и ништаво, да опет уздигне нраву мудрост: просвјету хришћанску.
О вјерској поуци младеЉи, која не иде у школу. (Извјештаји из Дабро-босанске епархије.) (Наставак.) ГЕротопрезвитерат бз^гојаисгеи. Вуковско, парохија Идије Иоповића, евештеника. Катихумена бнло 152 Предавано је вјеронаучно градиво до „Богородице Дјево". Успјех је био добар. Младеж се сабирала код цркве у Вуковском. Д. Вакуф, парохија Јована Обрадовића, свештеника. Катпхумена је било 32. Предавано је вјеронаучно градиво до „Вјерују". Успјех је био врло добар. Младеж се сабирала код парохијалног стана. Оборци, парохија Михаила Вучковнћа, свештеника. Катихумена је било 8. Предавано је вјеронаучно градиво до „Вјерују". Успјех је био добар. Младеж се сабирала код парохијалног стана у Д. Вакуфу. Бугојно, парохија Луке Лукића, протопрезвитера. Катихумена је било 80. Предавано је вјеронаучно градиво до „Вјерују". Успјех је био добар. Младеж се сабирала код цркве у Бугојну. Извјештаји. Из осталих парохија овог протопрезвитерата нијесу још поднијети.