Istočnik

— 181 —

том вјером и прије доласка ЕБегова спремали за спасење и послије доласка Његова спасавали. Св. Писмо нам потпуно доказује, да је Христос Спасител. и Бог, а свештено Предање нас утврђује у тој вјери. Св. Писмо и Предање вас учи, да је Христос био и потпуни Бог и потпуни човјек, осим грјеховности. На Христу су били сви знаци божанства: свемогућство, свезнање, благост и т. д., а сва својства, која Богу припиеујемо, приписује св. Писмо и Предање и Господу Исусу Христу. Довољна је већ сама она божанска сила, којом је Христос чинио чудеса, да нам докаже божанско Његово поеланство. А све оно што се прича у св. Писму о Христу, није измишљеио човјечјим разумом, већ се фактично догодило пред лицем многих свједока, у којих досгавјерност не може сумњати нико, осим ко је унапред заузет безбожном мшпљу. Свједоци и очевидци нам причају, да је био на земљи Бог у тијелу, — а ми? Ми или морамо вјеровати, или те очевидце у лаж утјерати. Досад их нико не утјера у лаж, и ако се то безброј пута покушавало. Остаје нам дакле, да вјерујемо тој истини и да се њом спасавамо. Остаје нам, да благодаримо Вогу и Његовој премудрој вољи и великој љубави према нама, па да примимо дјело Његово на своје спасење, да се оснажимо вјером у Христа, вјечног цара и Бога, па да примимо дјело Његово на своје спасење, па да тако оснажени допловимо до котве спасења, која у мирном пристаништу Божјег царства чека на Јтекупљене хришћане. Тоспод Ми рече: Ти си Слт Мој, Ја Те данас родих (Пс. 2, 7). Лзненада Ле доЛи у Цркву Своју Госиод, Кога ви чекате (Малах. 3, 1). Ово је Син Мој љубазни, Који је ио Мојој вољи (Мат. 3, 17). Исус Христос — Син Божји (Марко 1, 1). Оцем Својим називашв Бога (Јов. 5, 18). Ја и Отаац једно смо (Јов. 10, 30). Ја сам у Оцу Своме (Јов. 14, 20). Изгфгх од Оца и дођох на свијеш (Јов. 16, 28). 76. 0 заједници с Богом. Многи људи нијесу начисто са судбином човјечанства: чини им се загонетан цио наш живот на земљи, а будућност мрачна. Нити имају правилна погледа на садашњост, нити на будућност. Живот заиста јесте загонетан, али само у толико, уколико је Промисао Божји, који се у њему огледа, величанствен. А оном човјеку,