Istočnik
Стр. 220
источник
Омилије св. о. Григорија Ниског. на молитву Господњу. превео: Милан пл. МладеновиЂ, прав. срп. свештеник у Суботишту. (Наставак). Друга омилија о молитви. (прва о молитви Господњој.) „Отче ндигк, иже еси нд шкескхт^". Садржина. Ова молитва је прва о Оче наш-у. Предмет њен је призив: „Отче нашТк иже еси нд некескх^". Пошто ми тим ријечима ступамо у повјерљив однос с Богом, то је бесједник побуђен, да упозори на чишћења, која су била у старом завјету прописана, кад је човјек хтио, да се приближи Богу, да би у том погледу истакао предност новога завјета. Мојсеј је прошдсивао спољашње чишћење и украс а Христос тражи чисту душу и украшавање исте развим врлинама. Кад хоћемо да зовемо Бога својим оцем, то морамо наш живот тако .удесити, да будемо достојна дјеца Божја. Без тога се не усуђујмо Бога својим оцем звати, јер нас Он не ће као своју дјецу признати. Те ријечи опомињу нас још и на то, да је небо наша отаџбина. Када је онај велики Мојсеј упознао народ израиљски са тајпама брда, није му дозволио да гледа Бога прије, него што му је прописао очишћење уздржљивошћу и кропљењем водом 1 ), па ни тако не уздржа народ гледан.е пуноће Божје моћи, него се плашио од сваке појаве као огња, таме, дима, труба и окренувгпи се мољаше законодавца, да му он сам буде посредником Божје воље, пошто је његова снага слаба, да се Богу приближи и да издржи Божју присутност 2 ). Али наш законодавац и Господ Исус Христос, хотећи нас привести Божјој милости, не показује нам у тами и огњеним димом обвијено брдо Синај, нити звучне трубе, које дају од себе загушљив и треперећи глас, нити чисти душу тродневним уздржавањем и очишћавајућом водом, нити оставља сву множину људи доље под брдом, допуштајући једном само, да се пење на врх брда, који је скривен тамом, него нас води мјесто на брдо у само небо, чинећи исто људима врлином приступним; и тада им не пружа само прилике да виде него и да уживају у божанској пуноћи великољепности и оне, ') Ивлаа 19, 14. 15; ') Ивлав 20, 19 ј