Istočnik

5

Епархијски црквени суд у Сарајеву. Број 7 73. Свигаа протопрезвитерски!« звањима дабро-босанске епархије. Висока земаљска влада у Сарајеву отписом од 28. јуна (11. јула) о. г. бр. 28.839. саоишгила је овом суду, да је на одавде поднешени предлог наручила довољан број »Катихеза Владимира Милутиновића« I. и II. дио и »Библијских повјести за основне школе« проте Јована Бороте. Наређује се наслову, да упути катихете народких осповних школа свога подручја, нека иредложе управама народпих основних школа, да затраже код земаљског економата у Сарајеву по један примјерак споменутих књига и да се онда катихете истим књигама имаду у будуће служити као приручаицима при настави у вјери. При прегледу рада катихета народних основних школа нмају се управитељи протопрезвитерата увјерити о том, да ли катихете спомеиута дјела као приручнике при настави употребљавају, и да лн и у колико методски поступак изложен у споменутим катихезама у катихетском раду примјењују. Из сједнице епархијског црквеног суда држане 12 августа 1909. АЕ Митроиолит: Евгеније, с. р.

Епархијски црквени суд у Сарајеву. Ад број 1279 /9)8 У п у с т в о: Вјероучитељи народних основпих глкола раде на часу вјеронауке са два или четири разреда и то 2 часа седмично; према том код вјероучитеља, који раде на часу са два разреда отпада просјечно за сваки разред по један час седмичпо из вјеронауке, а који раде на часу са четири разреда отпада на сваки разред само по пола часа седмичпо. Обзиром иа број вјеронаучних часова катихети из наставног градива одређује толики кваптум, колико ће га, моћи према дидактичко-методичким правилима обрадити и утврдити као сталну својину духа ученикова. Прописана наставна основа одређује за дјецу I. разреда молитве на црквено-словепском језику, то градиво према могућности схваћања дјечијег неодговара дугпевпом развоју малих катихумепа, обзиром на душевни развој и моћ схваћања најподесњ је је, да се дјецом Г. и II. разр. обради прва настава у вјери, у којој је изложеп један дио старозавјетне и цијела повозавјетна историја. Катихети је дужност, да обрађујући прву наставу у вјери, упозна дјецу са истипама вјере и морала пружајући им градиво у облику приче и настојећи, да у катихумена пробуди иптерес и изазове сурадњу дјечијег духа у настави. Појмови из нрве паставе у вјери морају се добро разјаспити, с тога се катихета мора за сваку методичку јединицу спремати и саставити иитања, како би са дјецом градиво потанко и исцрпно разглобио; а иоред тога дјецу радом не заморио. Прва настава у вјерн може се и мора се цијела свргпити са I. и II. разр., с тога ће катихета радити поједине методичке једипице у епоменута 2 разреда у концентричким круговима, тако да ће дјеца II. разр. градиво ирве наставе у вјери у мало већем оисегу научити, него што су га у 1. разр. учила, према том од II. разр. мора