Istočnik

Стр. 318

источник

Бр. 21.

је добро и корисно по народ наш, за вас саме. А знате и то, како нас неслога по многим крајевима нашим Затура. Па ако би вам ипак кадгод страст надвладала разум, сјетите се црзве своје, која хоће да су дјеца њена сложна и загрљена. ЈХГто у будном свијету и јавном животу покварите, поправите овдје у дому Божјем, гдје сте сви једнаки. Иначе ће вам бадава бити и најљепша црква и најсјајвији иконостас. Ви сте овом данашњом светковином својом управо Бога даривали, јер сте — не жалећи ни трошка ни труда — украсили његов свети дом, Али чујте, како и од кога прима Господ даре! Ево како Он сам каже: „ Ако припесеш дар твој олтару и ту се сјетиш, да драт твој има нешто на те, остави ондје дар свој пред олсааром и иди арије, иа се иомири с братом својим, иа онда дођи и ирипеСи дар свој! (Мат. 23—24.). Нека су вам стално, браћо, у памети свете ријечи ове и живите по њима. Тако ћете обрадовати и Бога и Цркву своју и архијереја свога. Благослов ће вас и молитва моја увијек иратити, па чак и ако ме не слушате. Али вас неће пратити напредак и божји благослов, ако ме не узаслушате. Молим вас именом Господа Исуса Христа да будете такви, да се могу поносити вама, да ми буде увијек мио позив ваш, као данас што је, да ми и помисао на вас буде слатка и пријатна. Дао би бог, да данашњи радосни ваш дан буде на спасење свима вама, да се поука његова увријежи у срца ваша, па да вам увијек радосни и срећни свићу дани! Дај Боже, да будете срећни и благословени и ви и домови ваши! И ја вам данас дијелим овај мој архијерејски благослов и као топлу жељу срца мога и као скромну молитву Богу Свемогућем: Благослов Божји нека је са свима вама, амин! Монизам и хришћанство. Поглавље из вјерске филозофије. (Наотавак). Још даље и одлучније је устао против дарвинизма уважени физиолог Касовиц (Каввот^) у духовитој и стварноЈ расправи својој: Уог^га&е ип<1 Везргесћип^еп ићег сНе Кп§18 <1ез Багтшзиша 1 ) Бехргц* 1902. Овај је учењак читао ову своју расправу у бечком филозофском друштву, па је саслушана с особито великом пажњом „Уз опће одобравање", вели Арнолд, „цитирао је ту мишљење одличнога хајделбершкога зоолога Дриша (Бпезсћ), да дарвинизам припада повјести попут другога чудовишта нашега (т. ј. XIX.) стољећа: филозофије Хегелове. Обоје су варијација о истој теми, и то: како се цијела

*) Цредавања и равговорн о кризи дарвинивма.