Istorija srpskih železnica : 1850-1918

388

„Заиста, аустро-српским уговором је одређена такса за вино у бурадима 6 фр. на 100 килограма, изузимајући ту производе из два аустријска среза који уживају много подеснија повлашћења, али који не помиње вино у боцама за које би се по општој српској тарифи имало плаћати 3'/, ад мајогет, а које осим тога имало би сносити продајну таксу од 20 фр. за 100. килограма, тако да је оптерећено са по 2.10 фр. по једној боци, и сва се такса односи искључиво на страна вина. Што се тиче конвенције између Немачке и Србије, у њој је установљена такса за вина од 8'/;.

И у рату железничари нису заборавили на своју славу, већ су је скромно прослављали. -

„Ми смо замолили српску владу да такса од 5 фр, која |] била већ уговорена за вино у бурадима, буде примењена и за вино у боцама. Београдски кабинет није сматрао за потребно да нам да потпуну сатисфакцију односно овога питања, али се је сагласио да смањи у широким мерама све таксе које су се односиле на наша вина у боцама: сва пенушава и не пенушава вина, неће бити оптерећена таксама већим од 10 фр. на 100 литара, с тим да се више ни једна такса неће наплаћивати на овај артикал, изузев царинске таксе (чл. 15).