Istorija srpskih železnica : 1850-1918
405
задовољила задобивеном победом, већ после брзог груписања и најнужније припреме, пређе првих дана месеца септембра у офанзиву преко Саве у Срем, иу Босну ка Сарајеву, и то по жељи наших Савезника, те да један већи део аустро-угарске војске привуче и тиме олакша Русима који су се тада налазили у тешкој војничкој ситуацији.
Порушени мост код Сталаћа, од стране непријатеља 1915 године.
Ова офанзива текла је врло успешно; за неколико дана скоро цео Срем пао је у српске руке; у Босни српске трупе уз припомоћ црногорских трупа дођоше до самога Сарајева. Али контраофанзива знатних и врло надмоћних снага на доњем току Дрине и противу црногорске војске која би приморана да се повуче преко Дрине, омело је даље извођење ове офанзиве.
Зато време српске железнице са целокупним особљем имале су да извршују стотинама наредаба војних власти у позадину а у исто време и заповести Врховне команде преко Војно-железничке инспекције.
Сви вагони који су се затекли, натоварени робом, били су истоварени и стављени на расположење Врховној команди и Ми-