Istorija srpskih železnica : 1850-1918

411

између француских и српских официра и Французи су тражили да се Срби повуку са тог дела пруге. Али како је у том времену било заустављено транспортовање савезничке војске а непријатељ је надирао, то се савезничка војска поче да повлачи 1/24 новембра са српске територије, те је и питање одузимања пруге Градско— "Ђевђелија, остало безпредметно.“)

ОБупација Србије и Албанска Голгота.

Када су се савезничке трупе повукле са територије српске и када је Србија била остављена самој себи и својој судбини, тада је Врховна команда српске војске покушала последњи напор. Наредила је транспортовање извесних трупа према граници Бугарске у намери да једним упадом спречи бугарску акцију. За два дана и две ноћи српске железнице извршише овај тешки задатак, без икаквих незгода. И баш у моменту када је српска војска била спремна да умаршује у Бугарску и тиме спречи њену комплетну мобилизацију и кондетрацију војске, те да се тиме добије у времену, да се савезници реше да помогну Србији, деси се једна чудновата и неразумљива ствар: савезници наредише Србији да не прелази границу, уверавајући је да ће Бугари бити уз савезнике. За то време Енглези и Французи борише се око Дарданела и Цариграда.“)

Ши Види; Светислав Милосављевић — Превоз Савезничке војске — 7 Ратник“ у 1923. године Беог рад.

8) Види: Ге Глуге ВЈјапс ди соцуегпетеп! апејајз гел15 еп 1917 ацх тетбгез де Та Сћатбге. — Гопдоп 1917.

Пгавопиг Агпаошоунећ — Ап саггећоцг де РОпепе — Рамз 1917.