Istorija srpskih železnica : 1850-1918

410

„Дирекцијом железница, те да са њом преговара и тражи њену сагласност за све транспорте.

Превоз трупа, отпочео је 1. октобра и трупе су постепено превожене до Струмице, Демир капије, Криволака и Ђевђелије,

Док су на овај начин превожене савезничке трупе до ЂевЂелије, једна француска железничка чета радила је форсирано на оправци српског дела пруге Ђевђелија Скопље и њеном оспособљавању за интензиван железничко- војни саобраћај. Французи су постепено покушавали да завладају потпуно линијом Солун-—

Немачке трупе у повлачењу своме порушиле су мост на Нишави код Свете Петке, на прузи Ниш — Цариброд.

Ђевђелија. Међутим на Српском делу пруге од Ђевђелије до Скопља, управљала је Саобраћајно-железничка Инспекција Српске Врховне команде, са седиштем у Скопљу.

6 октобра (по старом) Бугари прекинуше код Велеса железничку пругу, а Французи решише да и овај заостали део пруге српске: Ђевђелија Градско заузму под своју управу. Али Врховна команда српске војске успротиви се том решењу, те се после дужих преговора донесе решење по коме се образова Француско-Српска) комисија, која је имала да управља железничком службом на томе делу пруге. После су опет избиле несугласице