Istorija srpskih železnica : 1850-1918
415
Одмах по довршеном наоружању на Халкидичном полуострву, Српска Војска заузела је знатан део фронта на овој рат– ној позорници, и то скоро цео фронт на десној обали Вардара.
Њеним доласком, ситуација савезничке војске како према. непријатељу тако и према Грчкој, чије је држање под краљем Константином било врло сумњиво по сигурност Савезника, знатно се поправила.
Излазак Српске Војске на фронт био је обележен мањим. борбама са Бугарима, које су њене трупе храбро и одушевљено: нападале свуда са успехом где год им је било потребно заузети повољнији положај за првобитни стратегијски развој.
Желећи можда да омету ступање у рат Румуније на страну Савезника и да одвоје Савезничку војску код Солуна од Грчке и:
Три железничара на Солунском фронту (Бора Туцаковић. Бранко Петровић и Мија Недељковић)
овој пруже повољнију прилику да и сама нападне Савезнике, Бугари предузеше августа месеца офанзиву, правцем од Битоља.
После делимичног успеха, који их је коштао знатних жртава, противу једне српске дивизије, истурене и развијене на великом фронту, Бугари су били заустављени. благодарећи брзим појача-
њима и храбрости српских трупа на положајима западно од Островског Језера.