JUS standardizacija

200

3.2

373.

3.4

4.2,

4.3

SNAGA. | Ž iOa 4.4

KORISNA. SNAGA, (KS)

Snaga na spojnici (kvačilu) koju pri normalnim radmim uslovima daje muotor sastavljem samo 45 iz seriski proizvedemih delova, uključujući tu

i uređaje za napajamje i izduvavanje.

Pod normalnim radnim uslovima podrazumeva

se da motor radi sa standardnim gorivom. i da karburator, odnosno, pummpa| za, ubrizgavanje, 4.6 budu podešeni, na: isti mačin kao za sve motore seriske proizvodmje. Sredmja temperatura vode

za hlađenje treba da odgovara uslovima: noTmalne vožnje.

Pri ispitivanju treba motor da pokreće pumipu

za vodu, ventilator. pumpu za SOTINO Ji neopterećeni)! gemerator. : Snaga P', izmerena na temperaturi, tC pri barometarskom. pritisku b mm. živinog stuba, svodi

se ma 20'C i 760 mm: Žživinog: stuba: po obrascu:

„100 b

b i t se mere na ofstojanju: 1,5 m: od usisnog otvora: ı na njegovoj visimi; instrumemte treba zaštititi od promaje i toplotnih zrakova. (Mehanički stepen korisnosti i vlažnost vazduha ne uzimmnaju se u obzir pri određivanju snage motora Za vozila, jer je njihov uticaj na krajnji 4.7 rezultat kod motora ove veličine neznatam). TRAJNA SNAGA. (KS) | Najveća korisna snmga koju motor trajno! daje u stacioniranom stanju! (tj. pri toplotnoji ravnoteži) ne prekoračujući dozvoljenu granicu +toplotnog) opterećenja. NAJVEĆA SNAGA (KS) : \ Najveća korisna: snega koju motor može da. daje za vreme od najmanje 15 minuta. Meremje se vrši tek kad je motor dostigao stacionarnmo stanje za trajnu smagu. Posle izvršenog: meremja. mora motor biti sposoban da besprekorno mnmastavi rad: sa trajnom: snagom. Pri podacima za snagu treba uvek navesti broj obrta u minutu. SNAGA PO, LITRU (KS/1) Trajna snaga/Zapremina motora. RAZNO MOTOR SA VISEĆIM VENTILIMA Ventili sa usisnim i izduvnim: kanalima; leže iz-

See a e :- 4.8 nad zamišljene ravni P koja naleže na dance klipa u gormjoj mrtvoj tački.

O 7. SONJA: o | __ j O: 4.9

MOTOR: SA, STOJEĆIM VENTILIMA, Vemtili sa usismim. i izduvnim kanalima leže u

210 rtf

O 179 EO

zamišljenoj ravni P ili ispoid' ravni. P koja na- 0 leže na. dance klipa. u gornjoj mrtvoj tački. l a 7 a 4.11 77 x 4.12

NAJMANJI PREČNIK. KRUGA OKRETANJA (m))

Prečnik kruga koji opisuje najisturenilja tačka vozila pri najvećem skretanju prednjih točkova.

_BTANDARDIZAČIJA

VUČNA SILA NA KUKI PRI POLASKU (kg)

Najveća vučma sila koju daje potpumo opterećeno vozilo u prvom: stepenu prenosa na raVnom. suvom; putu.

STALNA VUČNA SILA NA KUKI (kg) Najveća vučna! sila koju trajno daje potpumo oppterećemo vozilo u direktnom premosu na raVvnom: suvom putu.

TRAJNA BRZINA (kao)

Najveća brzina koju vozilo može trajno da, odrŽi a da pritom motor ne prekorači dozvoljenu granicu +#oplotnog opterećenja i da ne nastupi preterano trošenje pogonskog mehanizma. Ispitivanje se vrši sa potpumo opterećenim: VO= zilom. pri vremenu bez vetra (ili pri vetru jačine 2-3 po Beaufort-u), pri normalnim radmim lislovima, po ravmom: putu — dozvoljeni kraći usponi i padovi do majviše 1,5%. Ispiltivanje treba vršiti u oba pravca po istom putu, jedno meposredmo. za drugim, pa uzeti srednju vredmost brzina te dve vožnje.

Pod normalnim: radmim uslovima podrazumeva se da je vozilo sastavljeno: samo iz delova: seriske proizvodnje. da motor. radili sa standardnim gorivom, da karburator odnosno pumpa ž>z3a

_ ubrizgavanje budu podešeni ma isti načim kao

za sve motore seriske proizvodmje, da. atınosfeTski pritisak izmosi 745 do 765 mm. živinog stuba a temperatura vazduha: od 0 ido. 30%C. NAJVEĆA BRZINA (km/h)

Najveća brzina koju vozilo može da održi na stazi dužine 1 km. Posle vožnje sa. najvećom brzinom: mora. vozilo! biti sposobno da besprekorno nastavi vožnju trajnom. brzinom. Ispitivimje se vrši sa potpuno opterećenim VOzilom pri vremenu bez vetra! (ili. pri vetru ja čine 2-3 poi Beaufort-u), pri normalnim: radnim uslovima, po ravmom: putu — dozvoljeni kraći usponi il padovi do najviše 1,5%. Ispitivanje treba vršiti u oba pravca po istom: putu, jedno neposredno za drugim, pa uzeti srednju vrednost brzina te dve vožnje.

Pod normalnim radnim uslovima podrazumeva se da je vozilo sastavljeno ssmo iz delova seriske proizvodnje, da motor radil sa. standardnim gorivom, da karburator odnosno pummpa za ubrizgavamje budu podešeni na isti način kao iza sve mofore seriske proizvodnje, da, atmosferski prifisak iznosi 745 do 765 mm: živinog stuba a temperatura vazduha od 0 do 30".

Pri ispitivamjmt motocikla mora vozač sedeti uspravno.

TEHNIČKA BRZINA (km/h)

Vrednost igzračunata deljenjem: pređemog pula ulkupnim vremenom utrošenim na kretanje i na kratkovremena zadržavanja prouzrokoviama uslovima. vožnje (prelaz pruge. u nivou. zaustavljanje na raskrsnicamna i +. sl.).

PREVOZNA BRZINA (km/h)

Vrednost izračunata deljenjem mpređenog puta ukupnim vremenom uilrošenim na prevoz tereta ili putnika od početne do krajnje tačke, uračunaviaijući vreme usputnih ulkrcavanja i iskrcavanja. RBKRKSPLOATACIONA BRZINA (km/h) Vrednost izračunata deljenjemi pređenog: puta ulkupnim vremenom koje je vozilo provelo na

. radu, uključujući sve dangube.

STATIČKI POLUPREČNIK GUME (mm), Otstojanje središta točka od tla kada vozilo stoji. Guma mora biti pod najvećim „dozvcljenim opterećenjem i napumpana na odgovarajući mpriltisajk-.

DINAMIČKI POLUPREČNIK GUMB (mm) Vrednost koja. se dobije kad se put, pređen pri jednom obrtu točka pri brzini 60 km/h (za game poyjoprivrednih. traktora 30 km/h}, podeli sa 2. Guma mora biti pod najvećim dozvoljenim opterećenjem i napumpana na odgovamnajućil pritisak ,