JUS standardizacija
346 i : | S STANDARDIZACIJA
Zagrevanje i vibracije koje nastaju u normalnom radu me treba da prouzrokuju labavljenje električnin veza. Dva jedmožilna zajedno použena provodminka, najvećeg propisanog preseka u tač. 4.31, priključe se na ispitnmo grlo koje se smesti u aparat za ispitivanje prema sl. 2. Ispitno podnožje s= uvrće i odvrće 500 puta, brzinomi odi oko 15 puta w minutu. U toku prve polovine ispitivanja, grlo se učvršti pomoću nazuvice, glave ili postolja već prema: tipu grla, a u toku druge polovine preko spoljnog omotača. Kod grla EB; 14 i E 27 kroz ispitno podmožje i grlo teče maizmienična neimdulktivna struja od 250 V i od:
1 A kroz grla E 14
AJJANS A 0a 00); DONT Svaki put ispitno podnožje treba dovoljno odvrnuti da prouzrokuje prekid struje, i to brzinom od oko 90 obrta wu mimuftu za vreme prekida. Šema veze za ispitivanje je prikazana na. sl. 3. Preklopnikom! se rukuje kao što je naznačeno u. tač. 5.2. Grla E 40 ispituju se bez struje. Ispitno podmožje se uvrće torzionim momentom označenim wu tač. 5.2 za grla B 14 i RĐ 27, a. od 30 kgcm: za grla E 40. . Posle ispitivanja ispitni komad me treba da pokaže: . — habanjie koje smeta njegovom radu, , — oštećenje koje dovodi wu pitanje zaštitu od
slučajnog dodira,
— labawvljenje električnih spojeva, — labavljenje spoja između glave i omotača, 5.45 — labavljemje mavoja nazuvice,
Za ispitivanje po tač. 5.42 do 5.44 preporučuje se primena uređaja prema sl. 4.
Mehanička otpornost spoja između glave i vrata za nazuvicu proverava se ikao što je pokazano na sl. 5. Vrat ispitmog komada se učvrsiL tako
— oštećenje napojnih provodmilka.
Najzad ispitni komad treba. da izdrži dielektri- -
čno ispitivanje prema tač. 5.13 pri čemu se ozna-
čemi ispitni naponi smanjuju za 500 V. Hidroskopski postupak se ne ponavlja pre tog dielektričnog ispitivamja.
Mehanička otpornost
Grla treba da imaju dovoljnu: mehaničku otpornost da izdrže naprezanja koja mastaju pri uvTtanju sijalice ili grla ma cev odnosmo mazuvicu.
U ispitni komad se uvrne ispitno podnožje koje se u toku 1 minute izloži sledećem: torzionom momentu: |
15 kgcecm za grla E 14,
25 ei „aaa FI 277,
50 - POOMOOJ E 40. Ispitivanje se vrši dva puta, prvi pult je ispitni komad wuklješten preko omofača a drugi put preko nazuvice, glave ili postolja već prema tipu grla. Posle ispitivanja na ispilmom komadu ne treba da se pokažu niknkve promene Moje bi bile štetne za dalju upotrebu.
Ispitni komad se učvrsti u glavi i torzionmi meomenat označen u tač. 5.40 primeni se u tolku jednog minuta na omotač tako da. se priteže navoj spoja između omotača i glave,
Ovo ispitivanje me treba da prouzrokuje labavljenje spoja između glave i omotača, niti kakav drugi kvar.
Grla za nazuvicu naviju se na cev kao obično, vijci za blokiranje se pritesnu, primenjujući 2/3 torzionog momenia označenog u tabeli tač. 6.21, pa se blokiranje spoja proveri primenjujući u trajanju od 1 minuta forzioni momenat označen u tač. 5.42. Pod dejstvom tih torzionih momenata ne treba da nastupi labavljenje spoja.
175
TI (IT
E40 377 140
7.)
SL 5
da leži vodoravno. Vreteno, ma slici označenih dimenzija, uvrne se u grlo i cptereti u toku jednog minuta teretom kao što je na slici označeno. Kraj vretena ne {reba da se povije više od 5 mm.
|
ar
ooo II SNA S LI