JUS standardizacija
10 |. OJ ERI JL OM OP O IO | SJBAVNIDATUD TZ ACTA
a ——->———— ~
3.5 Za definicije statičkog i dinamičkog poluprečnika v. JUS M.N0O0.012, tač. 4.12 i 4.13. | | 4 Nosivost guma | : ; ; | 4.1 Dozvoljeno opterećenje guma u kilopondima pri raznim pritiscima punjenja u kp/cm? propisano je u tabeli 2. : i Tabela 3 : (znaka. Jačina ; Nosivost gums u 'Kilopondima pri raznim pritiscima punjenja u kp/cm* gume | karkase | a0|3,25| 3,5|3,75 | 4,0 |-4,25| 4,5 | 4.75] 5,0 | 5,25} 5;5 | 5,75| 6,0 | 6,25| 6,5 | 6,75) 7,0 6,00—20 | norm. 700 | 725 | 750 775 | 800| 825| 850 ji i | : _ |-100 6,50—20 | norm. 820| 860 | 900| 935| 970 : pH | 100 7,00—20 | norm. 890 | 930 | 970|1010|1050|. . j 00 32%6 | norm. 940 | 980 |1020 |1060| 1100 80 7.50__20 | nOTm- 1050 | 1100 | 1150 | 1200 | 1250 : ; - | - pojač. · |1250|1300,1350| ~ : | 100 O) nogu, ; | 1200 | 1250 | 1300 1350 | 1400 | % DOBRO) normi · |1325|1375|1425|1475|1525|. . · | 100 | pojač. ; | 1525 | 1575 | 1650 SO -_| | 100 OT00% 200) OT . 1600 | 1650 | 1700 | 1750 1800 100 Ž __| pojač. 3 3 1800 | 1850 | 1900 | 1950 100 11,00—20 | norm. 2025 | 2100 | 2175 | 2250 | 2325 100 11,00—22 | norm. 2150 | 2225-| 2300 | 2375 | 2450 | 90 12,00—20 | norm. 2325 | 2425 | 2525 | 2625 | 2725 _K- | 80 12,00—22 norm. | : 2500 | 2o00 | 2700 | 2800 | 2900 80 pojač. : | 2900/3025 |3125 70 13,00—20 | norm. i 2750 | 2850 | 2950 |. 3050 | 3150 | 70 14.00—20 | pojač. i 3300 | 3425 | 3550 367513800/ 60 4.9, Nosivost prema fabeli 2 važi za gume ma pripadajučem naplatku prema JUS M.N1.062, a kad je guma na naplatku prema JUS M.N1.061 nosivost se smanjuje za oko 15%. 4.3 Guma postavljena na najbliži manji naplatak ima smanjenu nosivost. Ova smanjena nosivost ravna je nosivosti susedne manje gume, povećanoj za polovinu razlike nosivosti dvaju guma pri istom pritisku.
| i Primer: · Guma 7.00—20 na pripadajućem naplatku 5,5—20 nosi 1050 kp pri pritisku 4,50 kp/cm?, a na najbližem manjem naplatku 5,0—20. nosi 970 + 1/2 (1050 — 970) = 1010 kp pri istom pritisku.
4.4 | Najveća brzina vožnje u km/h, navedena u tabeli 2, odnosi se samo na kvalitet gume a ne na najveću dozvoljenu brzinu prema saobraćajnim propisima. .
4.5 Pojačane gume imaju veću nosivost, ali ne podnose velike brzine vožnje, te se ne smeju voziti brzinom većom od propisane u fTabeli 2 ni pri smanjenom opterećenju.
4.6 Za dvojne gume važi pritisak iz tabele 2 za obe gume.
4.1 Nosivost guma se povećava iznad vrednosti. navedene u tabeli 9:
— za 10% za specijalna vozila: prskalice, čistilice, kola za smeće i druga komunalna vozila, dizalice, bagere, elektromobile sa baterijama i sva ostala vozila za mesni saobraćaj s najvećom brzinom (v. JUS M.N0.019, tač. 4.08) do 40 km/h;
— za 15" za međumesne autobuse sa lUubvrđenim voznim redom i najvećom prevoznom brzinom (v. TUS M.N0.012, tač. 4.10) do 30 km/h i sva ostala vozila s najvećom brzinom (v. JUS M.N0.012, tač. 4.08) do 30 km/h;
— za 50% za vozila s najvećom brzinom (v. JUS M.N0.012, tač. 4.08) do 20 km/h;
— za 100%o za pokretne dizalice i druga vozila s najvećom brzinom (v. JUS M.N0.012, tač. 4.08) do 8 km/h; i
— za 150%) za pokretne dizalice i bagere pri radu sa isturenim krakom,
4.8 Za gume prikolica teretnih automobila, autobusa i traktora važi nosivost za odgovarajući pritisak punjenja, bez obzira na mogućnu brzinu vučnog motornog Vozila.
5 Razmak dvojnih guma
5.1 U iabeli 3 propisani su međusobni razmaci dvojnih guma a sa ugrađenim lancem protiv klizanja na gumi spoljneg točka ili bez lanaca, odnosno sa dvojnim lancem, i najmanji slobodni prostor b između gume unutrašnjeg točka i susednih delova vozila.