JUS standardizacija
STANDARDIZACIJA
Oznaka gume ,
Tabela 2
Oznaka gume
Nosivost u kp pri pritisku punjenja u kp/cm?
18250) 15577) 21) 7520) 210 | 2,35 | 2,5 | 2,75 | 3,0 400—15 | |125 | 150 |175 |200 | - | — | | 4005 1/5 150 | 175 | 200 |225 | - = O 5:00 158, || 175 | 200 | 225. | 250 | -— | — = = 5:50)—)15 | 200 | 225 | 250 | 275 | — _ _ – 5.00 —16 | 2757.-300/ | 73257 | 3507 | – - 5,25 — 16 325 | 350 | 375 | 400 _ = = 5 5,50 — 16 375) |P400 | 425 |-4505 | | __| — | = 5,75 —16 | 400 | 425 | 450 |475 | - SUI = 6,00 — 16 — |475 | 500 | 525 |. 550 6,50—16 |C | - | 550 | 575 | 600 | 625 = i 7,50 — 16 | O ar 0 | 675 | 700 | 725 | 750
Tabela 3
Nosivost u kp pri pritisku punjenja u kp/cm?
|
| 2,0 | 2,25 | 2,4 | 2,75 | 4,00 | 3,25 | 3,50 | 3,75 | 4,00 | 4,25
I | | | | 4,015 | 200 | 225 | 250 | 275 | | | 4,25 —15 | 225 | 250 | 280 | 310 | | | 5,00—15 S | 250 | 275 | 300 | 325 | 500—15 | 275 | 300 | 325 | 350 | - < : POI = 5,00—16 | 350 | 375 | 400 | 425 | | 5,5—16 | 375 | 400 | 425 | | | | | 5,50—16 - 475200) UML U = POO 5.75 16 475 | 500 | 525 | (3(%0)_JiGJ48. | | 505 | 5390 575 | GB), | 0.) O.) 0 — O 650—16T | —-— , 590 | 625 | 660 , 700 = | = e O _7.507 16) < _ 755 | 705 | 835 | 875 | 910 | 950 | 1000
5.3 Nosivost gume povećava se za vozila čija je najveća brzina prema njihovoj konstrukciji niža od gore navedene i to: Najveća brzina vozila km/h Povećanje nosivosti u %/o 60 10 50 15 40 25 30 35 20 50 8 75 54 Nosivost prema tab. 2 i 3 važi za gumu na pripadajućem naplatku prema JUS M.N1I.058, 059 ili 061. 55 Za gume zagrejane dužom vožnjom važi pritisak punjenja povećan za 0,3 kp/cm. 56 Za gume prikolica iza putničkih automobila, kombinovanih vozila i teretnih automobila na šasijama putničkih automobila, važe mosivosti prema tabeli 3. 6 Razmak dvojnih guma
6.1 U tabeli 4 propisani su međusobni razmaci dvojnih guma a s ugrađenim lancem protiv klizanja na gumi spoljnog točka ili bez lanca, odnosno s dvojnim lancem, i najmanji slobodni prostor b između gume unutrašnjeg točka i susednih delova vozila. |