JUS standardizacija
O SLAO 13 | 0 II | ____STANDARDIVACIJA
4.4 Najveća brzina. vožnje, naveđena. u poslednjoj koloni tabele 2, definisana Je u tač. 4.08 JUS M.N0.012 i uslovljena je | konstrukcijom vozila. Ona se ođnosi samo na kvalitet gume, a ne na brzinu đozvoljenu saobraćajnim propisima. |
4.5 Smanjenje opterećenja gume ne povlači i dozvolu za vožnju bržu od propisane u tabeli 2.
4.6 Za dvojne gume važi pritisak iz tabele 2 za obe gume.
4.7 Nosivost guma se povećava iznad vrednosti naveđene u tabeli 2:
— za 10 % za specijalna vozila: prskalice, čistilice, kola za smeće i đruga komunalna vozila, dizalice, bagere, elektromobile s baterijama i sva ostala vozila za mesni saobraćaj s najvećom brzinom do 40 km/h;
— za 15 % za međumesne autobuse sa utvrđenim voznim redom i najvećom provoznom brzinom (v. JUS M.N0.012 tač. 4.10) do 30 km/h i sva ostala vozila s najvećom brzinom (v. tač. 4.08) do 30 km/h:
— za 50 % za vozila sa najvećom brzinom (tač. 4.08) do 20 km/h. — za 100% za pokretne đizalice i druga vozila s najvećom brzinom (tač. 4.08) do 8 km/h; — za 150% za pokretne dizalice i bagere pri radu sa isturenim krakom. a |
4.8 Za gume prikolica teretnih automobila, autobusa i traktora važi nosivost za odgovarajući pritisak punjenja, bez obzira na moguću brzinu vučnog motornog vozila.
5 Uravnoteženost Najveća dozvoljena neuravnoteženost spoljnih guma po ovom standarđu, kao i način proveravanja, ugovaraju se pri porudžbini.
6 Razmak dvojnih guma
6.1 U tabeli 3 propisani su međusobni razmaci đvojnih guma a sa ugrađenim lancem protiv klizanja na gumi spoljnog točka ili bez lanca, odnosno sa dvojnim lancem, i najmanji slobodni prostor b između gume unutrašnjeg iočka i susednih delova vozila. :
SI. 2 Tabela 3 Međus:obni E dvojnih Najmanji sloUa bodni prostor Pripadajući | sa lancem pro- ... | između gume Veličina gume | naplatak tiv klizanja na 1 LN unutrašnjeg” | JUS M. NI. 072 | gumi spoljnog | 54 Ancima na |točka i susednih točka obe gume delova vozila at? mm b mm 6,00—20 5,0— 20 228 6,50—2') 5,0—20 228 . 7,00—20 5,5—20 238 —
7,50—20 6,0— 20 256 = 35 || 7,50—20/37 x 7 6,0—20 256 1 | | 8,25—20 6,5—20 274 = |
9,00— 20 7,0—20 306 =
10,00—20 7,5— 20 330 = . 11,00—2) 8.0—20 344 LE
11.00—22 8,0—22 344 = | 12,00—20 8,5—20 | 344 | 45 | 12,00— 22 8,5—22 == 344 a 13,00— 20 9,0—20 SS 380
14.00— 22 10,0— 20 = 412
| —· —- --------- - _ ___________________________- -- —
R_i LR GS n RK
ae aje ranipayar=r=