JUS standardizacija

212 | | STANDARDIZA!

U toku seminara učesnici su postavljali niz pitanja. Na mnoga otvorena pitanja i probleme iz prakse formulisani su zajednički odgovori. e

--_ "__—"0— alba qa

Poslije diskusije doneti su sledeći zaključci:

— Na seminare ove vrste koji će se ubuduće održavati treba pozvati i predstavnike proizvođača tekstila, prvenstveno proizvođače tkanina, pletenih proizvoda i konfekcije.

— Seminare ove vrste treba održavati jedanput godišnje, s ciljem da se učesnici upoznaju sa odredbama novih i revidiranih standarda kao i sa planom pripreme i izrade novih standarda. To bi bio najbolji način da i učesnici seminara iznesu svoje predloge i primedbe na standarde i plan.

— Dosadašnji standardi za gotove tekstilne proizvode, npr. za tkanine, propisuju dozvoljeni broj grešaka. Učesnici seminara primećuju da proizvode sa takvim greškama potrošač nerado kupuje iz razloga što smatra da je to neispravna roba. Stoga te standarde treba revidirati i dozvoljeni broj grešaka, odnosno tolerancija, svesti na minimum.

— Učesnici seminara konstatuju da su sve potrebne veličine pletenih proizvoda i konfekcije unete u postojeće standarde. Ali i pored toga često se događa da u trgovini nedostaje potpuni asortiman ovih veličina. Ako bi se pristupilo specijalizaciji proizvodnje ove robe, i asortiman bi se poboljšao.

Na kraju seminara učesnici su dali pismenu ocenu o uspehu seminara kao i čitav niz korisnih predloga u vezi sa standardizacijom tekstilnih proizvoda za široku potrošnju.

Svi učesnici ocenili su da je seminar bio koristan. Evo nekoliko pismenih ocena:

Tomin Ivan, »Modna hiša«, Osijek: »Seminar je vrlo dobro pripremljen. Smatram da je za mušku odeću (konfekciju) predviđen veliki broj veličina, pogotovo što industrija konfekcije mnoge od ovih veličina iz bilo kojih razloga ne proizvodi. Ako bi se proizvele sve predviđene veličine, usitnjena trgovinska mreža finansijski ne bi mogla podneti takvo opterećenje ako bi trebalo da u prodavnici ima proizvode svih veličina«.· ·

jurić Jandre, »Rekord«, Osijek: »Na seminare ove vrste ubuduće treba slati osoblje koje radi nepo-

sredno na prodaji tekstila. Međutim i odgovarajući priručnik, sličan ovim skriptama, korisno bi poslužio

neposrednim prodavcima«.

Sitarić Sjepan, »Slavonijatekstil«, Osijek: »Meni je seminar koristio. Seminaru je trebalo da prisustvuje veći broj neposrednih prodavaca iz maloprodajne trgovinske mreže«.

|<- M HP_ M _-4p Mias&= zkayaBia|

AL a RE U Ka ain ana |

„ra Oe

Savić B. Stanko, dipl. ing. i

alni da Mu wi \

kui