JUS standardizacija

363

Ako se prihvati da uđe u međunarodni standard, potrošači širom celog sveta naići će na ISO piktogram na etiketi ili

kartici koja se nalazi na svim tipovima odeće. One bi mogle izgledati ovako:

Sako za muškarce

Pantalone za ženu

Treba naglasiti da je izložena materija nacrt standarda. Materijal je preko zainteresovanih nacionalnih organizacija za standardizaciju od skoro 60 zemalja još na diskusiji i usvajanju.

(ISO Press Service, 4ugust 1974)

projekt standarda za označavanje pneumatika

i točkova za vazduhoplove

Used inflated tyre

|N IO Ka ZU s . : = -_ < 4 4 CO O „7

ONI

j 7471W. e 7 a o O 7 [

To axle centre line Bx

Allow increasing clearance from Cw.to CR

A

6 mm [0.25 in) min. | DS

Gornji crtež predstavlja presek pneumatika za vazduhoplov prema projektu međunarodnog standarda ISO/DIS 3324/1. Predloženi novi standard predstavlja na svetskom planu prvi korak u pravcu racionalizacije metoda označavanja i obeležavanja pneumatika za vazduhoplove. Ako ovaj dokument bude prihvaćen, onda će jednim jedinstvenim sistemom zameniti niz raznih sistema koji su korišćeni za označavanje važnih podataka kao što su: »ply rating«, maksimalna brzina, datum proizvodnje, i da li je ppeumatik tipa »tubeless«.

Pored mnoštva tabela koje daju detaljne specifikacije za razne tipove i dimenzije pneumatika i točkova, jedan do-

pp 224 so | __ aaa | NO NIA (“ | | “6 mm (0.25 in) min. p Z

Wsc

New inflated tyre

A

datak daje osnovne karakteristike za pneumatike nekih 150 putničkih aviona raznih tipova, konstruisanih u Francuskoj, Nemačkoj, Engleskoj i SAD. To su modeli počev od supersoničnog »concorda«, preko »jumbo, boinga 747«, do malog »piper cuba«.

Ovaj dokument je izrađen u tehničkom komitetu ISO 31 Pneumatici, točkovi i ventili. U radu ovog komiteta učestvuju aktivno predstavnici 16 zemalja.

U pripremi je II deo projekta ovog međunarodnog standarda. On tretira metode ispitivanja avionskih pneumatika.

(ISO News service, 4vgust 1974.)