JUS standardizacija
363
Ako se prihvati da uđe u međunarodni standard, potrošači širom celog sveta naići će na ISO piktogram na etiketi ili
kartici koja se nalazi na svim tipovima odeće. One bi mogle izgledati ovako:
Sako za muškarce
Pantalone za ženu
Treba naglasiti da je izložena materija nacrt standarda. Materijal je preko zainteresovanih nacionalnih organizacija za standardizaciju od skoro 60 zemalja još na diskusiji i usvajanju.
(ISO Press Service, 4ugust 1974)
projekt standarda za označavanje pneumatika
i točkova za vazduhoplove
Used inflated tyre
|N IO Ka ZU s . : = -_ < 4 4 CO O „7
ONI
j 7471W. e 7 a o O 7 [
To axle centre line Bx
Allow increasing clearance from Cw.to CR
A
6 mm [0.25 in) min. | DS
Gornji crtež predstavlja presek pneumatika za vazduhoplov prema projektu međunarodnog standarda ISO/DIS 3324/1. Predloženi novi standard predstavlja na svetskom planu prvi korak u pravcu racionalizacije metoda označavanja i obeležavanja pneumatika za vazduhoplove. Ako ovaj dokument bude prihvaćen, onda će jednim jedinstvenim sistemom zameniti niz raznih sistema koji su korišćeni za označavanje važnih podataka kao što su: »ply rating«, maksimalna brzina, datum proizvodnje, i da li je ppeumatik tipa »tubeless«.
Pored mnoštva tabela koje daju detaljne specifikacije za razne tipove i dimenzije pneumatika i točkova, jedan do-
pp 224 so | __ aaa | NO NIA (“ | | “6 mm (0.25 in) min. p Z
Wsc
New inflated tyre
A
datak daje osnovne karakteristike za pneumatike nekih 150 putničkih aviona raznih tipova, konstruisanih u Francuskoj, Nemačkoj, Engleskoj i SAD. To su modeli počev od supersoničnog »concorda«, preko »jumbo, boinga 747«, do malog »piper cuba«.
Ovaj dokument je izrađen u tehničkom komitetu ISO 31 Pneumatici, točkovi i ventili. U radu ovog komiteta učestvuju aktivno predstavnici 16 zemalja.
U pripremi je II deo projekta ovog međunarodnog standarda. On tretira metode ispitivanja avionskih pneumatika.
(ISO News service, 4vgust 1974.)