JUS standardizacija

ISO 5766 1978 Kolica sa uvučenim viljuškama i platformom A2 za visoko podizanje. Ispitivanje

stabilnosti

TSO 5767 1978 Vozila unutrašnjeg transporta koja rade u specifičnim uslovima sa nosačem viljuški nagnutim napred. Ispitivanje stabilnosti

TSO 6055 1979 Vozila unutrašnjeg transporta za visoko podizanje sa vozačem. Zaštita vozača. Tehnički uslovi i ispitivanje

ISO 6500 1980 Vozila unutrašnjeg transporta. Radne kočnice. Zahtevi za mehaničku otpornost elemena-

ta

Pregled standarda ISO čija je izrada u

toku

Pored izrade novih mediunarodnih standarda u toku je i rad na reviziji onih standarda čije odredbe treba osavremeniti odnosno koje treba izmeniti ili dopuniti. U toku je rad na sledećim dokumentima: DIS 1214/1 — Revizija ISO/R 1214 — 1971.

ji Vozila unutrašnjeg transporta. Viljuškari koji rade na nagibu. Nazivni kapacitet. Deo 1: Viljuškari za visoko podizanje

DIFS_ 2,167/5 - Revizija ISO 2175 — 1972. Točkovi za sredstva unutrašnjeg transporta. Mere i nazivna nOsiVvOSt.

DTS 3101 - Revizija ISO 3101 -— 1976. Točkovi i točkići za sredstva unutrašnjeg transporta. Trouglaste ploče sa tri rupe za pričvršćivanje

DIS 3%0:2 - Revizija ISO 3102 -— 1974. Točkovi i točkići za sredstva unutrašnjeg transporta. Ekscentričnost za VOdjeni točak.

DP 5054 - Vozila unutrašnjeg transporta. Rečnik samohodnih vozila unutrašnjeg transporta

DP 5055 - Prikolice za vozila unutrašnjeg transporta. Nomenklatura i definicije

DP 5056 - Uslovi sigurnosti za radni prostor. Nomenklatura i definicije DP 6291 - Vozila za visoko podizanje. Ispitivanje stabilnosti

DIES 56.292 – Samohodna vozila unutrašnjeg transporta. Karakteristike kočnica. Deo 1: Vozila za visoko podizanje, za malo podizanje i bez podizanja. Značenje navedenih oznaka je sledeće:

DIS – predlog medjunarodnog standarda

DP - prednacrt medjunarodnog standarda ISO/R - ISO preporuka.

Pregled rada nacionalnih organizacija za standardizaciju koje su nosioci rada TK (Tehničkog komiteta)

U principu tehničke komitete i potkomitete vode nacionalne organizacije za standardizaciju onih zemalja čija je tennika i tehnologija medju vodećim u odnosnoj oblasti. U ovom slučaju to su Francuska i Sjedinjene Američke Države.

Delatnost pojedinih potkomiteta ne odražava u potpunosti svu širinu problematike sa stanovišta standardizacije. Prikaz nacionalnih standarda ovih zemalja baciće više svetla na probleme koje su oni rešavali putem standarda, a istovremeno to može biti i putokaz za izradu programa za izradu jugoslovenskih standarda u oblasti vozila za unutrašnji transport.

S obzirom na činjenicu da naslovi standarđa dovoljno govore o predmetu standarda, pregled standarda se daje bez ikakvog komentara. .,

113