JUS standardizacija

tive su dva neophodna činioca za stvaranje potrebnog i obaveznog ređa u proizodnji i eksploataciji sredstava unutrašnjeg transporta.

Postojeće stanje tehničke regulative je nezadovoljavajuće i treba ga štO pre izmeniti u smislu otpočinjanja intenzivnog rada na izradi i donošenju odgovarajućih propisa (standarda i tehničkih normativa). Uslovi za početak intenzivnijeg rada postoje: stoji nam na raspolaganju veliki broj

klasifikacija reznog alata u internoj standardizaciiji

medjunarodnih i nacionalnih (stranih standarda) posebno za vozila unutrašnjeg transporta; proizvodnja ovih sredstava u našoj zemlji je već dostigla nivo koji zahteva da se uvede odredjeni red. Savezni zavod za standarđizaciju se, formiranjem grupe za saobraćaj, kadrovski oprema za rad na izradi i donošenju propDisa i iz ove oblasti. Medjutim, pozitivni rezultati se mogu očekivati samo aktivnim uključivanjem svih učesnika u realizaciji unutrašnjeg transporta a ne samo poJedinaca. oo

put ka racionalnijem poslovanju

Branimir Mitrović, dipl. ing.

U paralelnom sistemu označavanja činilaca poslovanja koji se sastoji iz klasifikacionog broja, naziva i identifika- . cionog broja klasifikacioni broj predstavlja skup kođiranih karakteristika i omogućuje formiranje manjih skupova pogodnih

za analizu, standardizaciju i tipizaciju, organizaciju rađa, planiranje proizvodnje i prometa, kontrolu proizvodnje i prometa

identifikacioni

broj

116

i dr:

U industriji prerađe metala rezni alat predstavlja značajnu stavku. Skup tih alata je glomazan tako da se nameće potreba izrađe klasifikacije, odnosno njihove sistematike, uspostavljanja ređa i preglednosti, kako bi se lakše i pouzđanije upravljalo proizvodnim i poslovnim sistemom.

klasifikacioni

broj