JUS standardizacija
— obezbeđenje registrovanja prednacrta standarda, — vođenje podataka o rezultatima javne diskusije o nacrtima standarda, — obezbeđenje unifikacije tekstova standarda i konačnog teksta standarda za štampu.
V. NAČIN RADA KOMISIJA Opšte odredbe
23. Komisije rade u sednicama odnosno putem prepiske.
24. Za svaku sednicu komisije predsednik i sekretar zajednički utvrđuju dnevni red koji se, uz poziv za sednicu, dostavlja svim članovima komisije najkasnije 15 dana pre dana određenog za održavanje sednice. Materijal koji se odnosi na dnevni red sednice po pravilu se šalje ranije, a najkasnije uz poziv za sednicu.
25. Sednice komisije održavaju se u prostorijama Zavoda, u drugim prostorijama u sedištu Zavoda ili u drugom mestu ukoliko se postigne dogovor o tome između članova komisije.
Ukolik-·x se sednica komisije održava van sedišta Zavoda, jedan od članova komisije, prema dogovoru, vodi brigu o obezbeđenju prostorija i ostalih neophodnih uslova za rad.
26. Ukoliko je član komisije sprečen da učestvuje u radu sednice, dužan je da obavesti SZS o tome najkasnije 4 dana pre datuma početka sednice.
U slučaju sprečenosti da učestvuje u radu sednice, član komisije je dužan da pošalje svoje mišljenje o pojedinim dokumentima i predmetima koji će biti razmatrani na sednici.
Na osnovu uvida u prethodno primljena obaveštenja od članova komisije u vezi sa njihovom sprečenošću da dođu na sednicu i dobijenih pismenih mišljenja o predmetima razmatranja na sednici, može se odložiti sednica komisije. Obaveštenje o odlaganju sednice članovi komisije moraju dobiti najkasnije 2 dana pre datuma predviđenog za održavanje sednice. Organizacija, zajednica ili organ koji je delegirao člana komisije može, ukoliko je član komisije sprečen da prisustvuje sednici, uputiti na sednicu drugog stručnjaka koji ga može uspešno zameniti u radu, sa istim pravima i obavezama.
Sednici komisije mogu, na osnovu prethodne prijave, prisustvovati i drugi predstavnici zainteresovanih organizacija, zajednica odnosno organa, ali samo savetodavno.
27. Sednicom komisije rukovodi predsednik, a u slučaju njegove sprečenosti sekretar komisije.
28. Na početku sednice predsednik konstatuje da li je prisutno 2/3 članova komisije, da bi se sednica mogla odvijati prema planiranom dnevnom redu. Član komisije koji je dostavio blagovremeno svoje mišljenje o pojedinim tačkama dnevnog reda, prema članu 26, stav 2, može se računati kao prisutan ukoliko se na taj način postiže broj od 2/3 članova komisije. U slučaju da su dostavljena mišljenja odsutnih članova komisije oprečna ili sporna, predsednik može da traži izjašnjavanje prisutnih članova komisije o pitanju dovoljne zastupljenosti za usaglašavanje stavova.
29. O radu komisije vodi se zapisnik.
Zapisnik vodi sekretar ili član komisije koji za to bude određen na samoj sednici.
Zapisnik sadrži:
— naziv mesta održavanja sednice, dan i čas početka i završetka radne sednice komisije,
— dnevni red sednice,
— imena prisutnih članova komisije i drugih lica koja su prisustvovala sednici,
— donete zaključke i usaglašene stavove o pojedinim pitanjima i potrebna obrazloženja za sporna pitanja iz dnevnog reda,
— izdvojena mišljenja pojedinih članova komisije o donetim zaključcima, odnosno druge primedbe i predloge ukoliko su takvi dati na sednici.
30. Zapisnik sa sednice komisije dostavlja se svim članovima komisije najkasnije 30 dana po održavanju sednice.
Standardizacija 1983./br. 11—12