JUS standardizacija

Ovaj rok ne treba da bude kraći od 15 dana.

Ukoliko 2/3 članova komisije prihvati tekst drugog prednacrta, on se može smatrati prihvaćenim od strane komisije kao nacrt jugoslovenskog standarda. J

Ukoliko član komisije ne dostavi svoje mišljenje u određenom roku, smatraće se da je saglasan sa tekstom drugog prednacrta. 46. U slučaju da su primedbe na drugi prednacrt takve da je radnoj grupi ili sekretaru komisije nemoguće da uskladi tekst sa svim primedĐama i da je potrebno zajedničko razmatranje drugog prednacrta putem sednice, zakazuje se druga sednica komisije u vezi sa prihvatanjem prednacrta standarda.

Komisija može doneti odluku i o obustavljanju rada na dotičnom standardu ukoliko ne postoje uslovi da se taj standard donese i primenjuje.

47. Sa usvajanjem nacrta jugoslovenskog standarda komisija utvrđuje trajanje javne diskusije o nacrtu standarda ukoliko” ova diskusija treba da bude duža od tri meseca, odnosno od 30 dana za izmene i dopune jugoslovenskih standarda.

48. Po isteku roka iz t. 47. ovog uputstva, sekretar komisije sistematizuje i obrađuje sve prispele primedbe, predloge i mišljenja, umnožava ih i dostavlja svim članovima komisije i svima onima koji su dostavili primedbe.

Ukoliko dobijene primedbe nisu suštinskog karaktera, sekretar može, u dogovoru sa predsednikom komisije, tražiti izjašnjavanje članova komisije pismenim putem o usvajanju teksta predloga standarda.

Ukoliko su dobijene primedbe sustinskog karaktera, zakazuje se sednica komisije radi razmatranja dobijenih primedbi i usvajanja teksta predloga standarda.

Obaveštenje o sastanku komisije dostavlja se svim organizacijama, zajednicama, organima uprave, radnim ljudima ı građani-

ma koji su dostavili bitnije primedbe na nacrt jugoslovenskog standarda.

49. Komisija je dužna da razmotri sva uredno i blagovremeno dostavljena mišljenja i sve primedbe i predloge na nacrt i odlučuje koje će od tih mišljenja, predloga i primedbi usvojiti i na odgovarajući način uneti u tekst predloga jugoslovenskog standarda.

Komisija pre početka sednice za razmatranje primedbi na nacrt standarda donosi odluku o tome da li može punovažno da radi s obzirom na strukturu prisutriih članova komisije ı strukturu ı značaj primedbi, predloga i mišljenja koji su dobijeni o nacrtu standarda.

Pri tom treba da se uzmu u obzir stavovi članova komisije koji ne prisustvuju sednici, ali su svoje stavove dostavili pismenim putem do dana održavanja sednice. |

50. Tekst predloga standarda utvrđuje se usaglašavanjem stavova članova komisije. Pod usaglašenim stavovima smatraće se i odluke koje su donete tročetvrtinskom većinom glasova prisutnih članova komisije.

Predsedavajući je dužan da omoguci svakom članu komisije koji to zatraži da iznese svoje mišljenje kako bi se pri usvajanju rešenja mooli oceniti i uporediti različiti interesi.

Uz tekst predloga Jugoslovenskog standarda komisija daje predlog stepena obaveznosti i datuma početka obavezne primene jugoslovenskog standarda.

51. Ukoliko su primedbe na tekst nacrta takvog značaja i obima da nacrt standarda treba da pretrpi bitne izmene, komisija određuje radnu grupu koja priprema novi nacrt standarda u skladu sa zaključcima komisije. Razmatranje novog nacrta vrši se prema postupku utvrđenom u tačkama 45. do 50. ovog uputstva.

52 Ukoliko komisija ne prihvati mišljenja, primedbe i predloge koji se odnose na bitna tehnička, tehnološka, ekonomska ili pravna pitanja, dužna je da o tome obavesti direktora SZS sa obrazloženjem svog stava.

53. Odredbe tačaka 40. do 52. ovog uputstva primenjuju se i na izvršavanje poslova u postupku izmena, dopuna ili zamene Jugoslovenskih standarda.

292

Standardizacija 1983./br. 11—12