JUS standardizacija
— Principi standardizacije
Akcioni komitet je predložio Savetu IEC da ISO smernice 2 za termine i definicije, koji se odnose na standardizaciju i atestiranje, čija je revizija u toku i treba da se završi do kraja sledeće godine, postanu ISO/IEC smernice. Revizija treba da sadrži i potrebe GATT -a, kao i predloge date od strane Evropske ekonomske komisije ECE.
1.4 Zaduženja za pripremu standarda po predmetima koji su od interesa za više tehničkih komiteta ili zahtevaju koordinaciju u pripremi
Predlozi vezani sa ovim su već razmatrani pod t. 1.2 i to za elektromagnetnu kompatibilnost, informacionu tehniku i bezbednost.
1.5 Planiranje rada IEC u novim oblastima tehnike
Principi funkcionalne bezbednosti digitalnih informacionih sistema koji se odnose i na ovu tačku, razmatrani su već u okviru informacione tehnike pod t. 1.2.
1.6 Predlozi Savetu IEC za formiranje novih, odnosno ukidanje postojećih tehničkih komiteta
— Predlog da tehnički potkomitet SC 46 E za optička vlakna preraste u tehnički komitet (TC 86)
SC 46 E za optička vlakna,koji je formiran 1977. god., razvio se u toj meri da je neophodno pretvoriti ga u poseban tehnički komitet sa svojim tehničkim potkomitetima. Radne grupe ovog potkomiteta broje 45 73 učesnika iz 16 — 21 zemlje, što se pokazalo i na zasedanju SC 46 E u Dubrovniku, oktobra 1981. god. kao i najnovijem zasedanju oktobra 1983. god. u Tokiju, a njihova dokumenta se dostavljaju svim nacionalnim komitetima, tako da one imaju više prirodu potkomiteta a ne radne grupe. Stoga je i sekretarijat SC 46 E/IEC opterećen preobimnim poslom. Sa ovim predlogom su se saglasili predsednik i sekretarijat TC 46/IEC, pa je Akcioni komitet naložio sekretarijatu SC 46 E da do oktobra 1984. god. pripremi nacrt predmeta rada novog tehničkog komiteta. Sa usvojenim predlogom Akcionog komiteta saglasio se i Savet IEC na zasedanju 5. i 6. jula 1984. god.
1.7 Izmene naziva i predmeta rada tehničkih komiteta
— TC 56/IEC za pouzdanost sastavnih delova i opreme za elektroniku je podneo zahtev da se iz njegovog
310
predmeta rada izbaci deo teksta ,,Postupci obezbeđenja ili kontrole kvaliteta nisu uključeni“. Ovo bi značilo da se ovaj komitet bavi i ovim poslom. Akcioni komitet je odbio ovaj zahtev imajući u vidu da se pitanjima postupaka obezbeđenja i kontrole kvaliteta bavi TC 176/ISO, pa bi ovo značilo dupliranje posla. Zato se uloga TC 56/IEC u ovom pogledu ograničava na primenu metoda u svom radu, a da se u slučaju potrsba po pitanju samih postupaka obezbeđenja i kontrole kvaliteta poveže sa TC 176/ISO i sa njim koordinira, 1.8 Kontrola rezultata i efikasnosti u tehničkom radu
— Zahtevi mnogih TC da se zadrži stara procedura prilikom davanja mišljenja nacionalnih komiteta nisu razmatrani, s obzirom da će se po istom pitanju voditi diskusija u Savetu IEC.
— Usvojen je predlog TC 1 za terminologiju o izdavanju brošure o postupcima u pripremi IEV rečnika u radnim grupama tehničkih komiteta koji se bave ovim poslom, uz napomenu da bi brošuru trebalo prilagoditi ı postupcima rada TC 3 za grafičke simbole, TC 25 za veličine, jedinice i slovne simbole i drugim TC koji rade na standardima od opšteg značaja.
— Predsednik TC 62/!EC za električnu opremu u medicini podneo je smernice u odnosu na saradnju između ISO i IEC u oblasti bezbednosti medicinske električne opreme koja obuhvata električne, mehaničke, radiološke i biološke aspekte bezbednosti. Preporučuje se nacionalnim komitetima da na bazi ovih smernica uspostave saradnju, i na nacionalnom nivou, između odgovarajućih tela obeju organizacija.
— Usvojen je detaljniji izveštaj o sadržaju i obimu publikacija TC 81/IEC za gromobrane koji je podnet na zahtev Akcionog komiteta na prethodnom zasedanju u Tokiju.
— Prihvaćen je izveštaj Centralnog biroa IEC o unošenju podataka u elektronski sistem za obradu podataka, o stanju radova svih tehničkih komiteta i tehničkih potkomiteta IEC kako je zahtevano na prošlom zasedanju Akcionog komiteta u Tokiju. Sistem sadrži sve informacije od vremena početka rada na novom zadatku do izlaženja štampane publikacije. Posle prihvata'nja od strane Akcionog komiteta svaki novi zadatak dobija nov broj i uključuje se u sistem. Utvrđeni su granični datumi za svaku etapu priprema u skladu sa Opštim smernicama (1984) i Osnovnim ugovorom (1984) o odnosima između nacionalnih komiteta koji preuzimaju sekretarijat TC, SC i Centralnog biroa IEC u Ženevi. Centralni biro je zadužen da brižljivo prati rad TC, SC i njegovo usklađivanje sa utvrđenim datumima. U slučaju zakašnjenja u radu, sekretari TC, SC
Standardizacija 1984./br. 11—12