Markov manastir

58

је Пилат, обријан Римљанин, и гестикулише рукама. Овде имамо још два лица, од којих је једно поред Исуса и показује руком на њега, а друго лице је иза Пилата. И овде је позадина зид са базиликалним кулама. Затим се даље без прекида наставља циклус Исуса Христа пред Пилатом, и видимо Пилата како говори Јудејима да не налази никакве кривице на Исусу. Слика има сигнатуру: рече пилатк имк немкрктам ни едине Кини Ек немк (Јов. 18, 38). И Пилат и Јудеји пропраћају свој говор гестом (слика 58).

Даље се наставља овај циклус илустрацијом места из Јов. 19, 10 и даље. Исус Христос ХЕС опет стоји пред Пилатом као у прозору и види се само до појаса, у левој руци држи свитак, а десном у гесту пропраћа свој одговор на питање Пилатово (слика 59). Пилат је пред Спаситељем и пита га према сигнатури: и гла вм8 пилатк МИК ди не мг шаеши не кКен ако вла имамк распети те и Ела ИМАМ... (Јов. 19, 10) Иза Пилата је једно лице. Даље Пилат говори са јудејима уз гест: ввзмкте ви ни с3дите по законв вашем8 (Јов. 18, 31). Овде не иде сликање по тексту Јованова јеванђелија хронолошким редом, но долази ова сцена, по тексту пре, на слици после.

Затим је приказано Суђење на месту Сабрата (слика 60), које се тако звало јеврејски, јер је било узвишено, што се види и на слици, а грчки жиботрстоу, јер беше поплочено каменим плочама. Исус Христос стоји на узвишеном месту пред двором (Виго) Аптота, у левој руци држи свитак, а десном благосиља Пилата, који тако исто седи на неком брежуљку и говори уздигнуте ТУ руке. Сигнатура ове слике је: пилат

КЕ и А - Ке а Ка КА изкеде Иса и сЕде на кранеек мкетћ нарипи Рраи - | цаемо галвгода (Јов. 19, 13).

Даље је приказано Љичевање Спаситеља (слика 60). Исус Христос је наг, са прегачом по средини тела, и привезан је око уздигнутих руку и око ногу за један стуб, који 3. је ишаран као да је од мрамора, а " два римска војника шибају Спаси– – ==и теља.6) Слика има „грчку сигнаСлика 67. Рођење Христово. туру:и ФРЋГЕДОСУ).. Хе #6. Оруђе

којим војници шибају Спаситеља је кратак држак у руци, на коме су два кајиша од коже. У јеванђелској историји стоји само да је Христос избијен, а не каже се како, и овде је приказан Исус привезан за стуб не по св. Писму, но према веома старим сведоџбама, које имамо код хаџије из Бордоа 333. и 334. године у његову путописубу), где читамо да је Христос приликом бичевања био везан за стуб. Ово сведочанство имамо и код Јеронима, који пише римској матрони Еизгосћшт, да је њезиној матери Паули у Јерусалиму показан стуб, за који је био привезан Исус Христос када су га бичевали.“) Беда Уважени (Мепегађ) такође казује да је Исус приликом бичевања био везан за мраморни стуб: „Соштпа тагтотеа згај зп тефо ессјевјае, сш адћаегел5 Попипиз НасеПаћ5 ега“) Мраморни стуб из ових речи Беде Уваженога дошао је до израза и овде у Маркову Манастиру на слици Бичевања Спаситеља.

Затим долази сцена Пилаш пере руке (слика 61). Поред стола на коме је нож, хартија и стартанит, стоји Христос везаних руку, мирно, а иза њега гомила побеснелих

Јудеја са уздигнутим рукама. Иза стола је Пилат и пере руке над једним судом, у који

један слуга лева из кондира воду. Иза Пилата једно лице шапуће на ухо Пилату речи, које

наводи светогорска сликарска књига,6б) наиме да обеси Христа на крст између два разбојника,

као бунтовника против цара и као лажнога Месију, Сигнатура слике је: змикенше пилатоко 61) Испор. Ола агтоп- 5 сћајег, 303.

52) фралделАкбе шибати.

63) |пегапшт а Вигаубаја Шегизајет чзаџе... | |

5) Ер. 108, 9 Аа Евзгосћшт. Ерпарћит Рашае тате „Озјелдеђа ит ПН сојштпа ессјезјае рог ши зозипепз шеста стиоге Рош, ад амат мис! 5 фсишт Навећа 5.“ |

652) рг, Егапа Х. Рб! 21, Кигазетаззјег Соптепјаг 2иг |ејдепз- 1. Мег агипозбезсћсћје Јези Сћизн, 273.

66) О;агоп- 5 сћагег, 202.